Épp huszonöt éve, hogy az utolsó Peugeot 405-ösöket eladták az Egyesült Államokban, és azóta a PSA nem is próbálkozott ezen a hatalmas, de telített, és sok tekintetben komplikált piacon. Most azonban ismét felmerült a lehetőség, bár a franciák nem sietik – nem siethetik – el ezt az óriási lépést.
„Ott szeretnénk lenni a világ kétszáz legnagyobb városában” - nyilatkozta Eric Opode, a márka fejlesztési igazgatója az egyik legnagyobb amerikai szaklapnak, a Car and Drivernek. Ez pedig afféle közvetett ígéret, hisz a világ kétszáz legnagyobb városa közül egy-két tucatnyi biztosan az Egyesült Államokban van. Opode persze ügyesen fogalmazott, ez olyasmi, amit nagyon nehéz lenne rajta számon kérni, de ez mégis olyan utalás, amit nehéz másként értelmezni. Határidő szintén nem hangzott el, de a DS új, hattagú kínálatot tervez összehozni az évtized végére, és ezek között már akadhat néhány, amely Észak-Amerikában is versenyképes lehet.
A kérdés persze az, hogy a PSA kockáztathatja-e azt a hatalmas költséget, amely az Észak-Amerikába való visszatéréssel járna. Ehhez nem elég néhány, a helyi szabályoknak megfelelő típus, ki kell építeni a kereskedő- és szervizhálózatot is. Mindezt úgy, hogy a siker korántsem vehető biztosra, hisz odaát gyilkos verseny folyik minden egyes vevőért.
A DS kínálata egyelőre nagyrészt a korábbi Citroën DS modellek átcímkézett változataiból áll, de a tervek szerint 2020-ig teljesen megújul a kínálat. A franciák első körben a meglevő piacaikra, elsősorban Európára és Kínára koncentrálnak, de többször is elhangzott, hogy a DS-t globális márkának szánják.