Mégis jöhet a VW Dacia-verő márkája
A Volkswagen marketingért felelős alelnöke beszélt a szuperolcsó márka létrehozásának nehézségeiről. Jürgen Stackmann szerint bizonyos területeken semmiképp nem szeretnének kompromisszumokat kötni, ami megnehezíti az olcsó autók létrehozását, de még vizsgálják a lehetőségeket.
A dízelbotrányhoz kapcsolódó vezetőcserék előtt biztosnak tűnt, hogy a VW létrehozza saját Dacia-rivális márkáját. Martin Winterkorn, a korábbi vezérigazgató a 2018-ra három autóból álló palettát ígért, amely egy csapott hátú ötajtósból, egy családi szedánból és egy szabadidő-autóból állt volna, ám úgy tűnik az új vezetés egy lépést hátrált. „Alaposan meg kell vizsgálnunk a kérdést. Vannak területek, ahol bőven lehetne csökkenteni a költségeken az alacsonyabb vételár érdekében, de vannak olyanok is, mint a biztonság, ahol egyszerűen nem köthetünk kompromisszumokat. Nagyon szigorúak a belső minőségi szabályaink, de elképzelhető, hogy ezek közül nem kell mindenhez ragaszkodnunk, ha kiderül, hogy a vásárlók számára sem annyira lényegesek.”
Stackmann azt mondja, a kínai FAW-VW vegyes vállalatnál már fejlesztenek egy ilyen egyszerűsített autót, amely egy új márkanéven jelenik majd meg, és amelyen számos költségcsökkentő megoldást alkalmaznak majd. Ez afféle főpróba lesz, ahol kiderül, hogy hol és mennyit tudnak spórolni a gyártáson, méghozzá viszonylag kockázatmentesen. Egyrészt mert az autó nem VW márkajelzés alatt fut majd, másrészt meg Kína még mindig elég zárt hozzá, hogy az esetleges elégedetlen vásárlók ne rontsák a Volkswagen megítélését.
Ez az óvatos megközelítés valószínűleg azt jelenti, hogy ebben az évtizedben már aligha lesz bármi az olcsó márka tervéből. Ám a Volkswagen joggal kezeli a kérdést távolságtartóan: a Daciát, a Datsunt, a Chevrolet-t és más olcsó modelleket forgalmazó márkákat is komoly kritikák érték a közelmúltban amiatt, hogy az olcsó gyártás kedvéért feláldozták autóik alapvető biztonságát is, és nyilvánvaló, hogy a VW nem szeretne hasonló fényben feltűnni.