Mégis jöhet a VW Dacia-verő márkája
A Volkswagen marketingért felelős alelnöke beszélt a szuperolcsó márka létrehozásának nehézségeiről. Jürgen Stackmann szerint bizonyos területeken semmiképp nem szeretnének kompromisszumokat kötni, ami megnehezíti az olcsó autók létrehozását, de még vizsgálják a lehetőségeket.

A dízelbotrányhoz kapcsolódó vezetőcserék előtt biztosnak tűnt, hogy a VW létrehozza saját Dacia-rivális márkáját. Martin Winterkorn, a korábbi vezérigazgató a 2018-ra három autóból álló palettát ígért, amely egy csapott hátú ötajtósból, egy családi szedánból és egy szabadidő-autóból állt volna, ám úgy tűnik az új vezetés egy lépést hátrált. „Alaposan meg kell vizsgálnunk a kérdést. Vannak területek, ahol bőven lehetne csökkenteni a költségeken az alacsonyabb vételár érdekében, de vannak olyanok is, mint a biztonság, ahol egyszerűen nem köthetünk kompromisszumokat. Nagyon szigorúak a belső minőségi szabályaink, de elképzelhető, hogy ezek közül nem kell mindenhez ragaszkodnunk, ha kiderül, hogy a vásárlók számára sem annyira lényegesek.”
Stackmann azt mondja, a kínai FAW-VW vegyes vállalatnál már fejlesztenek egy ilyen egyszerűsített autót, amely egy új márkanéven jelenik majd meg, és amelyen számos költségcsökkentő megoldást alkalmaznak majd. Ez afféle főpróba lesz, ahol kiderül, hogy hol és mennyit tudnak spórolni a gyártáson, méghozzá viszonylag kockázatmentesen. Egyrészt mert az autó nem VW márkajelzés alatt fut majd, másrészt meg Kína még mindig elég zárt hozzá, hogy az esetleges elégedetlen vásárlók ne rontsák a Volkswagen megítélését.
Ez az óvatos megközelítés valószínűleg azt jelenti, hogy ebben az évtizedben már aligha lesz bármi az olcsó márka tervéből. Ám a Volkswagen joggal kezeli a kérdést távolságtartóan: a Daciát, a Datsunt, a Chevrolet-t és más olcsó modelleket forgalmazó márkákat is komoly kritikák érték a közelmúltban amiatt, hogy az olcsó gyártás kedvéért feláldozták autóik alapvető biztonságát is, és nyilvánvaló, hogy a VW nem szeretne hasonló fényben feltűnni.
Tizennégyezer forintért veszélyeztetnek milliókat az autógyárak?
A World NCAP program célja, hogy sehol a világon ne lehessen guruló halálcsapdákat forgalmazni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
