Megmutatták az idei Porsche 919-est
A Porsche sportkocsiján a leglátványosabb külső változás az új fekete-fehér festés, de a burkolat alatt azért akadnak változások.
Tavaly mind Le Mans-ban, mind a World Sportscar bajnokságban legyőzött minden ellenfelet a Porsche 919-es, de ez nem jelenti, hogy az idei évre ne készült volna a német sportkocsigyártó. A tavaly bevált koncepción persze nem változtattak – maradt a hibrid hajtás a kis V4-es turbós benzinmotorral – de a hajtás állítólag takarékosabbá és erősebbé vált. A rendszer összteljesítménye az idén már meghaladja a 900 lóerőt, ami elsősorban az első kerekeket hajtó villanymotor erősödésének köszönhető, de átdolgozták a hajtás vezérlését, és a korábbi Li-ion akkumulátorokat is újabbakra cserélték. Ezen felül háromféle aerodinamikai csomagot is kidolgoztak a 919-es számára, hogy pályatípustól függetlenül fenntartsák az autó versenyjépességét az idei szezonban.
„Az autó készen áll a címvédésre” - mondta a Porsche alelnöke, Fritz Enzinger, aki a programért felelős. A gyári Porschéket az idén is ugyanazok vezetik majd, mint tavaly: az egyes rajtszámot Mark Webber, Brendon Hartley és Timo Bernhard autója viseli majd, míg a kettes rajtszámú 919-est Romain Dumas, Neel Jani és Marc Lieb vezeti majd.
A Porsche idei sikere persze korántsem vehető biztosra, hisz az Audi gyakorlatilag új autót tervezett a 2016-os sportkocsi-versenyekre, és a Toyota átdolgozott gyári autóival is számolni kell.