Bár a francia nagykocsik évtizedek óta nem igazán sikeresek Európában – a Peugeot-Citroën négy éve, a C6 gyártásának leállításával lényegében le is mondott a kategóriáról – Kínában egész más a helyzet. Akinek ott van pénze luxusautóra, az jellemzően valami igazán nagyszabásút szeretne, és úgy néz ki, a Citroëntől meg is kapja. Ezért született a C6 II jelzésű modell, amelyben nincsenek igazán szokatlan megoldások, de jó nagy.
Valószínűleg ez is egyike lesz azoknak a típusoknak, amelyeket csak a Dongfeng-Citroën gyárt és forgalmaz majd, hisz annyira idegen a márka arculatától a világ bármely más részén. Ez anélkül is látszik a fotókon, hogy a hivatalos világpremiert megtartották volna, és nyilvánosságra kerültek volna az autó lényeges adatai. Valószínű, hogy ekkora autót még DS márkanéven sem mernének kihozni a franciák. Ha igaz, a Dongfeng A9, vagy ahogy korábban ismertük, a Number 1 nevű modelljével épül azonos alapokra a C6 II, azaz az EMP2 jelzésű szabvány platform alkatrészeit használják benne, és négyhengeres, keresztben beépített turbós benzinmotorok hajtják majd az első kerekeket.
Az egyetlen, ma talán még nem igazán szokványos megoldás a teljes LCD műszerfal, bár az az érzésünk, ez az a részlet, amely néhány éven belül természetes része lesz minden személyautónak, hisz lassan olcsóbb a kijelző, mint a mutatós műszerek. Ezen felül legfeljebb a széles hűtőmaszk és az apró fényszórók nevezhetők karakteresnek, bár ez is inkább csak a VW Passat vagy az Audi A6-os mellett. Így sem állhat nagyon messze a valóságtól, ha azt mondjuk, ez a legunalmasabb Citroënek egyike.
Később valószínűleg részletesebben is megismerhetjük a C6 II-t: a nemzetközi bemutatóját a hónap végén tartják a Pekingi Autószalonon.