Bár a francia nagykocsik évtizedek óta nem igazán sikeresek Európában – a Peugeot-Citroën négy éve, a C6 gyártásának leállításával lényegében le is mondott a kategóriáról – Kínában egész más a helyzet. Akinek ott van pénze luxusautóra, az jellemzően valami igazán nagyszabásút szeretne, és úgy néz ki, a Citroëntől meg is kapja. Ezért született a C6 II jelzésű modell, amelyben nincsenek igazán szokatlan megoldások, de jó nagy.

Valószínűleg ez is egyike lesz azoknak a típusoknak, amelyeket csak a Dongfeng-Citroën gyárt és forgalmaz majd, hisz annyira idegen a márka arculatától a világ bármely más részén. Ez anélkül is látszik a fotókon, hogy a hivatalos világpremiert megtartották volna, és nyilvánosságra kerültek volna az autó lényeges adatai. Valószínű, hogy ekkora autót még DS márkanéven sem mernének kihozni a franciák. Ha igaz, a Dongfeng A9, vagy ahogy korábban ismertük, a Number 1 nevű modelljével épül azonos alapokra a C6 II, azaz az EMP2 jelzésű szabvány platform alkatrészeit használják benne, és négyhengeres, keresztben beépített turbós benzinmotorok hajtják majd az első kerekeket.
Kínai luxus VW stílusban, francia alapokon
Elég meglepő jelenség a Dongfeng Number 1: ilyen, ha egy Citroën C5-ből készül óriás-limuzin.
Az egyetlen, ma talán még nem igazán szokványos megoldás a teljes LCD műszerfal, bár az az érzésünk, ez az a részlet, amely néhány éven belül természetes része lesz minden személyautónak, hisz lassan olcsóbb a kijelző, mint a mutatós műszerek. Ezen felül legfeljebb a széles hűtőmaszk és az apró fényszórók nevezhetők karakteresnek, bár ez is inkább csak a VW Passat vagy az Audi A6-os mellett. Így sem állhat nagyon messze a valóságtól, ha azt mondjuk, ez a legunalmasabb Citroënek egyike.
Később valószínűleg részletesebben is megismerhetjük a C6 II-t: a nemzetközi bemutatóját a hónap végén tartják a Pekingi Autószalonon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
