2016.04.26. 11:49

Bár a Renault tulajdonképpen már nyolc éve rendelkezik saját szabadidő-autóval, a Koleos nem zavart sok vizet. Ennek ismeretében már az is meglepő, hogy a francia gyártó megtartotta a nevet, bár jobban belegondolva miért is ne tették volna. A Koleos nem rossz hírű, egyszerűen nem is hallott róla a potenciális vásárlók zöme. Az új modellről viszont biztosan fog: a Renaultnál egyértelműen ezt a modellt szánják a választék harmadik csúcsmodelljének, az Espace és a Talisman mellett.

A Koleos növekedése látványos: míg az elődmodell hossza alig haladta meg a négy és fél métert, a második generáció 4,67 méter hosszú, 1,84 méter széles, a tengelytávja pedig 2,71 méter. Nem túl meglepő, hogy ezek a méretek alig térnek el a Nissan X-Trail dimenzióitól: az a két centi szélességbeli és három centi hosszkülönbség simán betudható a Renault gömbölydedebb formáinak, a tengelytáv azonossága viszont igen szoros rokonságra utal. A gyáriak nem is csinálnak belőle titkot, hogy ugyanazt a padlólemezt használták – a szabvány CMF padlólemez nagyobbik, C/D változatát, de az adatok láttán az az érzésünk, hogy a Koleos és az X-Trail alatt csavarra ugyanaz a mechanika található.

A motorválasztékról egyelőre nem árultak el mást, csak hogy két benzinmotorból és két dízelből áll 130 és 175 lóerő közti teljesítménnyel. Ám több mint valószínű, hogy az Espace-ból ismert 1,6 literes benzines és dízelüzemű turbómotorokról van szó. A Koleos felszereltségén egyébként jól látszik, hogy ugyanúgy igyekeztek egy picit magasabbra pozicionálni a választék kisebb modelljeinél, mint az Espace-t vagy a Talismant. Lényegében minden, manapság elérhető biztonsági és kényelmi elektronika elérhető a típushoz, az automata vészféktől a sávelhagyás-figyelőn át a fáradtság-érzékelőig, emellett a csúcsmodellekbe Bose hifit, R-Link 2 fedélzeti rendszert és fűtött kormánykereket is beépítenek, egyebek között.

Nem csak a nevet tartotta meg az elődből a Renault, de az új Koleost is csak két helyen gyártják majd: Kína számára Wuhanban, a többi piacnak pedig a Renault-Samsung dél-koreai gyárában, Busanban. Összesen 80 piacon vezetik be az új Koleost a következő néhány hónapban, így Európában is kapható lesz még az év vége előtt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.