Sokminden eszünkbe juthat a Škoda Rapid Spaceback-ről, de az, hogy sportos lenne, viszonylag kis eséllyel. Pedig a Rapid név egykor a Škoda farmotoros kupéjához tartozott – talán ezért döntött úgy a cseh gyártó gyakornok-csapata, hogy ilyen formára alakítják át a Spacebacket.
Az így is látszik, hogy a 26 diáknak bőven kellett kompromisszumot kötnie, hogy az ötajós családi kiskocsiból kijöjjön valami dinamikus. A tetővonal nem lett igazán szép ívű, és rácsozott motorháztető ide, vörös hűtőrács-keret oda, az autó szemből sem valami fenyegető. Pedig alaposan át kellett alakítani: a középső ajtóoszlop hátrébb került, az elsőajtókat meghosszabbították, a hátsókat eltüntették – még a harmadik tetőoszopot is sikerült valahogy elrejteni az üvegek mögött.
Egyszerre látszik az Atero elnevezésű kupén a mintegy 1700 munkaóra, és az, hogy kész alapokból milyen nehéz lehet valami igazán vonzót és eredetit alkotni. De legalább megpróbálták, ami önmagában is tiszteletet érdemel. Az egyedi Škodába egyébként egész erős motor került. Az 1,4 literes turbós négyhengeres 125 lóereje a szériamodellt 9 másodperc alatt gyorsítja százra, és 208 km/h-s végsebességet biztosít a számára – valószínű, hogy a kupét is hasonló dinamikával mozgatja.
Az Aterót talán kiállítják itt-ott, de egész biztos, hogy ebben a formájában egyedi darab marad, sőt, a Škoda jelenlegi termék-stratégiáját ismerve az sem igazán valószínű, hogy a márka a közeljövőben bármi hasonlót piacra dobna.