Használhatóbb lesz az elektromos Golf
Az E-Golf már évek óta piacon van, és a villanyautók közt a legnépszerűbb is lett Európában, tavaly több mint 11 ezer példányt adtak el belőle. A VW-nél azonban tisztában vannak a típus hibáival, és úgy tűnik, meg is próbálják mérsékelni ezeket.
A legújabb hírek szerint az idén őszre várható az alaposan továbbfejlesztett változat, amelynek a hatótávolságát (EPA mérés szerint) 134 km-ről 200 km-re növelhetik, és erősebb motort is kap. A hatótáv-növekedés a megnövelt kapacitású akkucsomagnak köszönhető: 24,2 kWh-ról 35,8 kWh-ra nő az akkucsomagban tárolható energia. Ezzel együtt nő a villanymotor csúcsteljesítménye is, állítólag 120 kW-ra, azaz durván 165 lóerőre a jelenlegi 136-ról. Ugyanakkor úgy hallani, a nagyobb akkuhoz nem jár gyorsabb töltő: egyelőre marad a 3,6 kW-os kétfázisú, 220 voltos töltő, háromfázisú töltési lehetőség nélkül, ami azt is jelenti, hogy a teljes töltési idő várhatóan hétről tíz óra fölé növekszik.
Ezek egyelőre csak afféle előzetes adatok, még sok minden változhat, hisz az új változat legkorábban az ősz folyamán mutatkozhat be, de ha tényleg ennyivel tudják növelni a hatótávot, méghozzá az ár jelentős növekedése nélkül, az sokat javíthat az e-Golf piaci esélyein, és nem csak Norvégiában, ahol a jelentős állami támogatás miatt Golfok több mint 54%-a már most is villanymotorral kerül forgalomba.