Az már eddig sem volt titok, hogy a Volkswagen csoport alapos átszervezés előtt áll, de már az is körvonalazódik, hogy milyen lépéseket terveznek. A Bloomberg belső forrásokra hivatkozva azt írta, hogy a Volkswagen eladhatja az MAN teherautó-gyártót és a Ducati motorkerékpár-gyárat, de talán ennél is fontosabb, hogy összevonhatják és kiszervezhetik a konszern alkatrészgyártását egy külső cégbe.

A Volkswagen az elmúlt évtizedekben agresszív terjeszkedést folytatott, de úgy tűnik, a dízelbotrány költségei nem csak véget vetnek ennek, de a birodalom meg is szabadul néhány, a központi üzlethez csak lazán kötődő márkanévtől. Így eladásra kerülhet a Ducati, amely jelenleg az Audi leányvállalataként működik, és az MAN is, bár korábbi nyilatkozatok alapján az sem lehetetlen, hogy a teherautós üzletágnak csak egy részét értékesítenék, miután tőzsdére viszik a részvényeket. Szintén eladó lehet az MAN Diesel & Turbo, amely stabil- és hajómotorok gyártásával foglalkozik, illetve az erőátviteli rendszereket gyártó Renk AG. is. Elemzők szerint az MAN értékesítéséhez ideális a helyzet, hisz a teherautó-piac épp növekedésben van, így nem lesz nehéz új tulajdonost vagy tulajdonostársakat találni. Érdekes viszont, hogy a Scania eladása egyelőre fel sem merült a hírekben, pedig a svéd teherautó-gyártó szintén a VW-hez tartozik.
Kevésbé látványos lépés, de hosszú távon sokkal nagyobb hatású lehet, ha a Volkswagen csoport valóban nekiáll kiszervezni alkatrészgyárait egy különálló cégbe, ahogy azt korábban a General Motors és a Ford is tette. A két amerikai óriás alkatrész-üzletága ma Delphi és Visteon néven önálló cégként működik – ezeknek erős vetélytársa lenne a VW-ból kiváló beszállító, amely potenciálisan 70 ezer dolgozót foglalkoztatnatna 24 üzemben.
Mindezek egyelőre persze csupán javaslatok a felügyelőbizottság asztalán, hogy mit fogadnak el belőle és mit nem, az még kérdés. Az viszont biztos, hogy a német autógyártónak nagy szüksége van mozgósítható tőkére, hogy a dízelbotrány költségei mellett ne lassuljanak le a fejlesztések a cégen belül.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
