Amikor először hallottunk a sportos 3008-asról, sokan egy igazi GTI-ben reménykedtek kétszáz ló feletti teljesítménnyel. A gyáriak azonban nem így gondolták: a GT ugyan erős, de elsősorban mégis utcai modell, ráadásul dízelmotorral.
A kétliteres Peugeot HDi 180 lóerős változatát kapta meg az új 3008-as GT kivitele, ami önmagában nem állna a sportosság útjába, de a váltója is hatfokozatú automata. Így az új változat inkább a külsőségekről szólhat, mint az élményről: a 19-es könnyűfém felnikkel, a sárvédő-szélesítésekkel, a két, lökhárítóval egybeépített kipufogóvéggel és az extraként rendelhető kétszínű fényezéssel tényleg elég feltűnő darab. Belül Alcantara vagy bőr kárpitozás, és rengeteg fémszínű dekoráció található – a kormányra még egy GT felirat is jutott, mögé pedig a váltót működtető fülek – de az összkép itt is inkább a luxus, mint a sportosság felé mutat.
A gyáriak érdekes módon egyelőre nem közöltek dinamikai adatokat, ami egy sportosnak szánt modellváltozat esetében minimum szokatlan, bár valószínű, hogy nemigen lenne mivel dicsekedni, hisz az erőteljes dízelmotornak szép nagydarab autót kell mozgatnia, amely a hozzá járó felszereltséggel nem is feltétlenül könnyű. Jó hír azoknak, akiknek amúgy is többet számítana a megjelenés, mint a nyers erő, hogy lesz egy GT Line csomag, amely az olcsóbb 3008 kivitelekhez is elérhető lesz, a leggyengébb dízelváltozatot kivéve.