Tavasszal, Genfben már hüledeztünk egy sort azon, hogy mit küld gyártásba a Toyota. A C-HR, akár annak idején a Nissan Juke, lényegében egy gyártásra alkalmassá tett tanulmányautó. A Toyota, amely az autógyártásban az unalom legalkalmasabb szinonimája lehetne, ha nem volna ebben is eredményes versenytársa a Volkswagen, most valami határozottan érdekeset hozott létre – legalábbis külsőre. Most viszont megmutatták az autó belsejét, ami a külső kialakításhoz képest nem látszik valami ötletesnek.

Olyan, mintha az igény, hogy az autónak legyen belseje is, későn érkezett volna, és a kapkodásban előhúztak egy hagyományos műszerfalat, majd igyekeztek volna feldobni, amivel csak lehet. Szépen bekeretezték például fényes, kék műanyaggal, ami ugyan tényleg oldja valamelyest a sok, olcsó benyomást keltő fekete műanyag egyhangúságát, de az ultrakonzervatív kialakítást, a műszerfalba beleállított tablet és a dupla kerek óracsoport által uralt szabvány-kompozíciót nem igazán feledteti. Talán úgy gondolták, nem hagyhatják teljesen cserben a régi vásárlóbázist sem, akik nyilván keresnék a Toyota karaktert a bátor külső mögött. Nos, ők is megkapják, amit megérdemelnek.
A maga 4,36 méterével a C-HR inkább a Nissan Qashqai ellenfelének számít majd, mint a Juke-énak, bár az 1,795 méteres szélesség, az 1,555 méteres magasság és a 370 literes csomagtér is arra utal, hogy a merész forma mellett a célszerűség szempontjai kissé háttérbe szorultak. Hajtásláncból egyelőre kétfélét kínál a Toyota: az 1,2 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor 116 lóerőt és 185 Nm-t adhat le, és a gyári adat szerint 5,7 literből elviszi a termetes ötajtóst 100 km-re. Dízelváltozat nem lesz, helyette a Prius hibrid hajtásláncának egy változatával lehet majd kapni a típust, 122 lóerő csúcsteljesítménnyel és 3,7 literes fogyasztással száz kilométerre. Az EU-n kívül, így Ukrajnában és egyes kaukázusi országokban kapható lesz 2 literes, 150 lóerő benzines szívómotorral is. Kézi váltót csak az 1,2 literes turbómotorhoz kínálnak, és csak fronthajtással, az összes többi kivitelt fokozatmentes automata váltóval kapjuk. Később, a hírek szerint jövőre lesz elérhető a modell Észak-Amerikában, valószínűleg az európai kivitelétől eltérő motorokkal.
Nagy átverés, mégis kéne
Mit tudhat egy ekkora autó, mindössze ezerkétszáz köbcentis motorral?
A C-HR-en látszik, hogy a Toyotánál valami nagyon friss dolgot próbáltak összehozni, de nagy kérdés, hogy az agyondíszített, de mégiscsak konzervatív belső, valamint a kifejezetten szegényes motorválaszték nem riasztja-e el azokat, akiket a forradalmi forma behozott a szalonokba. Nyilván sok múlik majd az árazáson és a tapintható minőségen – így látatlanban felelőtlenség volna bármi konkrétabbat állítani a típus piaci esélyeiről – de azt mondanánk, a Coupé High Rider (a C-HR ennek a nagyszerű innovációt megtestesítő szóösszetételnek a rövidítése, magyarul talán magas kupénak fordítanám) ebben a formában igencsak kockázatos vállalkozás a Toyota részéről.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
