Az Audi nem igazán sieti el az A1 leváltását, de erre meg is van a jó oka: először a VW Polo leváltása esedékes, amire várhatóan jövőre kerül sor, azután jöhet az azonos alapokra építkező A1-es, az MQB építőkészlet akkorra már kipróbált legkisebb változatára.
Úgy hallani, elsősorban az autó felszereltségét igyekeznek tovább javítani, a nagyobb Audik szintjére, így az új A1-esben is megtalálható lesz a Virtual Cockpit műszerfala és az MMI információs rendszer is. Emellett várhatóan az anyagok minőségén is tovább javítanak, hogy a kis Audi belülről egyáltalán ne emlékeztessen a VW Polóval közös gyökerekre. Műszakilag persze így sem lesz nagy különbség a két típus között, de ez még kevésbé lesz nyilvánvaló.
Az új, kisautók alá tervezett MQB rendszerre várhatóan valamivel nagyobb autót építenek – a korábbi Polo kémfotók alapján legalábbis ez a legvalószínűbb – de a 4 méteres határt sokkal nem léphetik át, hogy az A1 ne lehessen az A3 házon belüli konkurense. A motorválaszték várhatóan tovább egyszerűsödik a jelenlegihez képest: az ezres háromhengeres turbómotor és az új, 1,5 literes négyhengeres TSI változataiból áll majd a benzinmotoros választék, a dízelekbe pedig a szintén új 1,5 literes TDI-t építik. Nagyobb motor legfeljebb dedikált sportváltozatokba kerülhet, viszont egy konnektoros hibrid változat is bekerülhet a kínálatba.
Úgy tudjuk, az A1-est a Seat üzemében állítják majd elő, a következő Ibizával egy gyártósoron. A bemutató ugyan csak 2018-ra várható, viszont nem csodálkoznánk rajta, ha előtte mutatnának egy tanulmány-változatot, akár már az idén.