Elődeihez hasonlóan a BMW Z4-es sem lett egyike a legnépszerűbb sportkocsiknak – sportosnak valahogy mindig túl puha, kényelmesnek tűn kemény volt – így afféle másodhegedűs szerepbe kényszerült a hasonló árszinten kínált Porsche Boxster, a Chevrolet Corvette és a Jaguar F-Type mögött. Ám az utód, amelyet Z5-ként emlegetnek, kifejezetten ígéretes.
A BMW több évtizednyi szünet után 1989-ben szállt be újra a roadster-piacra: ekkor mutatták be a Z1-est, amelyből összesen 8000 példányt gyártottak szűk három év alatt. Ma már igazi ritkaság, szemben az 1996-tól gyártott Z3-assal, amelyből már 15 ezer készült 2002-ig. Ekkor érkezett az első Z4-es, amely 2008-ig volt piacon, majd a jelenlegi típus, amelyet 2009 óta gyártanak. A leköszönő típusból egyféle kivitel készült, összecsukható kemény tetővel – egyes kritikusai szerint sikeresebb lehetett volna, ha elődeihez hasonlóan készítenek belőle vászontetős roadstert és merev tetős kupét. Ezzel a félmegoldással ugyanis a kabrió kis merevségét és nagy súlyát is megörökölte a típus, ez pedig az úttartás rovására ment.
A Z5 néven emlegetett utódmodell remélhetőleg jobb lesz. Az újdonság fejlesztése már a Toyotával együtt zajlott: állítólag Supra néven kínálják majd a Z5 testvérmodelljét, a gyártás viszont a BMW-nél folyik majd. Így egyrészt talán jobb áron kínálhatják a Z5-öst is, másrészt valószínű, hogy már csak a japán partner miatt is kigyomlálják a Z4-es legnagyobb hibáit.
Korábbi pletykák szerint a BMW és a Toyota közös sportkocsiját jó egy év múlva, 2017 második felében mutathatják be, a gyártás pedig 2018-ban indulhat – addig pedig hiányzik majd a BMW kínálatából a 6-os kupénál kisebb, sportos modell.