Az AIE nevű kis cég állítja, hogy kifejlesztettek egy megoldást, amellyel a Wankel motornak csak az előnyei maradnak meg, a gyors kopás és a magas fogyasztás megszüntethető. Mutattak is egy kísérleti motort egy Lotus Seven szerű karosszériában, de hogy ez valóban takarékos és hosszú élettartamú-e, az egyelőre nem derült ki.
A műszaki megoldásnak is csak a nevét ismerjük: Self-Pressuring-Air Rotor Cooling System, ami valamiféle különleges dugattyúhűtési eljárásra utal, de a cég csak annyit állít, hogy ezzel sikerült jelentősen javítani a motor termikus hatásfokát és így csökkenteni a hulladékhőt, amit lead. Ha valóban megtörtént a csoda, akkor a bolygódugattyús motor még befuthat egy kisebb karriert, hisz kis mérete és tömege, valamint szinte rezgésmentes működése igen vonzóvá teszi akár autókba, akár repülő járművekbe való beépítésre.
A Wankel motor az 1960-as években jött először divatba az autógyártásban, akkortájt számos gyártó – így a Citroën, a Mercedes, az NSU és a Mazda is – próbálkozott vele, de csak a japán gyártó tartott ki a 70-es évek után. Az RX sorozat azonban épp a motor hibái miatt afféle presztízsprojektként élt tovább – utolsó tagja, az RX-8 2003 és 2012 között készült. Ám a gyakorlatban ezek az autók is lenyeltek vagy harminc liter benzint száz kilométeren, és a motorjuk ritkán érte meg a százezer kilométert. A Mazda állítólag hamarosan elkészül a következő RX generációval, de ők egyelőre nem állították, hogy megoldották a fenti problémákat, ahogy a brit cég.
Az új kísérleti motorról persze az AIE sem állítja, hogy kész lenne a szériagyártásra, azt viszont igen, hogy jó úton járnak egy jó bolygódugattyús motor előállítása felé.