Két nyitható tetejű változat bemutatásával kiteljesedett az Audi A5-ösök palettája. A Cabriolet tervezése során igyekeztek közel maradni a Coupé formáihoz és arányaihoz. Emellett a kategória legmerevebb és legkönnyebb kasznijának kialakítása volt a másik fontos céljuk. Az elődmodellhez képest mintegy negyven kilogrammot sikerült megspórolniuk.

A vászontető 50 km/h-s sebességig nyitható és zárható, a teljes folyamat automatikusan zajlik a gombnyomást követően. Míg a nyitáshoz 15, addig a záráshoz 18 másodpercre van szükség. Az előző generációhoz képest igyekeztek kényelmesebbre is alakítani a négyüléses kabriót. A tengelytávon ezért 14 millimétert nyújtottak, a hátsó lábtér viszont 18 millimétert nőtt. Vállban az elöl ülők számára is szélesebb lett a nyitott A5-ös.
A motorok természetesen a Coupé és a Sportback változattal közösek – van belőlük négy- és hathengeres is. Az A5 Cabriolet kezdetben kétliteres, 252 lovas TFSI-vel, 190 lóerős, szintén kétliteres TDI-vel és 218 lovas, háromezres dízellel lesz elérhető. Később egy gyengébb benzines (2,0 TFSI, 190 lóerő) és egy erősebb dízel (3,0 TDI, 286 lóerő) bővíti a választékot. Ezekhez hatsebességes kézi, vagy hétgangos S tronic duplakuplungos automata váltót lehet választani. Alapból elöl hajt az A5 kabrió, de lehet kérni összkerekes változatban is.
Az S5 Cabriolet egy új fejlesztésű 3,0 TFSI hathengerest is kap. Ez 354 lóerős, tehát 21-gyel erősebb mint az előző generáció. Nulláról százra 5,1 másodperc alatt gyorsul, a vége pedig 250-nél van, addig engedi az elektronika. A Quattro-összkerékhajtás és a nyolcsebességes tiptronic váltó alapból jár. Fontos ugyanakkor hozzátenni, hogy az S5 csak átmenetileg jelenti a csúcsot a kabrió A5-ösök között. Jövőre jöhet ugyanis az RS5 Cabriolet, amelybe a Porsche Panamera 4S-ből is ismert 2,9-es biturbó V6-ost szerelik. Ez 440 lóerőt és 550 newtonmétert tud.
Az új A5 kabriók információs és szórakoztató rendszere megkapta a hangvezérlés lehetőségét is. Ehhez a biztonsági övnél elhelyezett mikrofon is segítséget nyújt – ilyet nemcsak a sofőr, hanem a jobb egyben ülő utas is kap. Csatlakozni lehet okostelefonnal, valamint USB-s eszközökkel és AUX-szal is.
Az Audi jövő márciusban kezdi meg az A5 és S5 forgalmazását Európában. Az A5 legolcsóbb kiviteléért 49 ezer eurót (15 millió forint), az S5-ért pedig közel 68 ezret (21 millió) kérnek majd el. A magyarországi ár ezektől természetesen eltérő lehet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
