A recept maradt, csak a részletek változtak: a 3,5 literes, kompresszoros Toyota motor még erősebb, az apró, középmotoros sportkocsi teste pedig még könnyebb lett az átdolgozás során. Így az új Exige Sport 380 most a legdurvább Lotus, amelyet ma gyártanak.
A korábbi csúcs-Exige, a Sport 350 továbbfejlesztésének eredménye az új Sport 380. A típusjelzésben a szám a motor erejére utal: az eredetileg békés Toyota V6-osból, amelyet a japánok a Camryhoz és hasonló nagykocsikhoz készítettek, a Lotus kompresszorral 380 lóerőt hozott ki, amely 6700-as fordulatszámon jön elő, a 410 Nm-es csúcsnyomaték pedig szintén elég magas fordulaton, 5000-nél jelentkezik. A 30 lóerő teljesítménynövekedést a kompresszor forgórészének cseréjével, új üzemanyag-szivattyúval, átprogramozott motorvezérléssel és megváltoztatott kipufogórendszerrel érték el. Bár az új csúcs-Exige nagyobb, 48 literes üzemanyag-tartályt hordoz, 25 kilogrammot sikerült lefaragni a súlyából. Karbonvázas ülésekkel, Li-ion indítóakkumulátorral – ez önmagában több mint tíz kilóval könnyebb a hagyományosnál – kovácsolt, ultrakönnyű felnikkel, kétrészes féktárcsákkal és polikarbonát hátsó ablakkal sikerült elérni ezt az eredményt.
A változtatásoknak köszönhetően javult az autó gyorsulása, már 3,5 másodperc alatt elérhető vele a százas tempó, a végsebessége pedig 286 km/h. Emellett nőtt az autóra ható leszorítóerő mértéke is – végsebességnél 140 kg-nak megfelelő többlet-erő szorítja az útra az autót – miközben a légellenállás a gyáriak szerint nem lett nagyobb. Új a sebességváltó is: a hatfokozatú, nyitott kulisszás szerkezet állítólag gyorsabb és precízebb váltásokat tesz lehetővé. Akinek a gyári futómű kevés, az rendelhet az autóhoz pálya-csomagot is, amely egyebek közt két paraméterben állítható lengéscsillapítókat tartalmaz.
Az Exige Sport 380 ára 67 900 font lesz, ami úgy 24,7 millió forintnak felel meg, ezért a pénzért viszont olyan autót kínálnak, amely pályán jóval erősebb sportkocsiknak is méltó ellenfele lehet.