A BMW-ről és a Mercedesről soha nem gondoltuk volna, hogy valaha is félnivalójuk lesz, ha meghallják a Kia nevét. Persze azt már évek óta mantrázzuk, hogy a legdinamikusabban fejlődő gyártók a Hyundai-jal karöltve, de amit ebből mindeddig láthattunk, azok a jó minőségben összerakott, már az európai ízlésnek is megfelelő átlagautók voltak. Most viszont berúgják az ajtót, méghozzá páros lábbal.

A koreaiak standján egyértelműen a Stinger vitte el a show-t Genfben. Annyi stílus, annyi finomság van ebben az autóban, hogy az német prémiumszemmel nézve is félelmetes. Ráadásul az eddig biztonsági játékosnak hitt koreaiak műszakilag is megsüvegelendőt léptek. Az orrmotoros négyajtós alapmotorja egy kellően erős, 255 lovas turbós négyhengeres, de az ínyenceknek ott lesz a 3,3-as V6-os is két turbóval, 370 lóval. Ide, Európába ezen felül egy 2,2-es dízelt is hoznak.
Ahogy mindezt becsomagolják, az az igazán nagyszerű. Az érthetetlen okból tigrisorrnak nevezett hűtőmaszk és az első fényszórók formája önmagában ugyan nem valami különleges, de az első lökhárító szép nagy légbeömlőket kapott, amelyek sokat vadítottak a szabvány orron. Hátul nincs sok sallang: két dupla kipufogóvég, az óvatos, de észrevehető szárny alatt egybefutó hátsó lámpák - kiváló példa arra, hogy nem kell túlbonyolítani egy formatervet ahhoz, hogy ki akarjon csattanni belőle a dög.
Belül is tisztességes munkát végeztek, de erre eddig sem lehetett panasz. A középső kerek szellőzők kicsit mercisek, az enyhén a vezető felé fordított középkonzol BMW-s, de ilyen finomságokat más is ellesett már el a németektől. A lapított aljú kormánnyal együtt ez az egész beltér összhangban van az autó külsejével - egyedül azt a műszerfalba beleállított érintőképernyőt lehetne már elfelejteni.
Feladták most a leckét a hátsókerekes GT-ket gyártó prémium-márkáknak: az Alfa is odapakolta az Év Autója címről épp csak lecsúszó Giuliát, másrészt onnan jön egy újabb döfés, ahonnan a legkevésbé várnák - a Kiától. A szegmensnek biztosan nem tesz rosszat, ha fokozódik a verseny.
Nem is az Alfának feltámadás ez. Hanem neked
Úgy jött a Giulia ebbe az önvezető autókkal, emissziós aggályokkal, fedélzeti infotainment-rendszerekkel teli, fullasztó szobába, mint szellőztetés után a friss márciusi levegő.
Annak, hogy a Stinger ennyire kívánatos lett, a genfi Kia-standon leginkább a Picanto itta meg a levét. A városi kisautó szintén minden eddiginél vadabbnak látszik, de így kevesebb figyelmet kapott mint amennyit érdemel. Nyilván GT line-nal az igazi, a piros betétek sokat tesznek az összképhez, de nem csak ez adja el a típust. Egyszerűen jól sikerült a forma - nagyon messze vagyunk már az első, ügyetlenül kedves Picantótól.
A testvérmárkánál, a Hyundainál az i30 Wagonra hegyezték ki a genfi szalont. Itt nincsenek nagy meglepetések, vélhetően nem szaggatja szét a piacot az autó, de sikerült egy harmonikus formájú, talán az ötajtósnál is szebb kombiformát rajzolniuk. A Golf Variantot ugyan aligha szorongatják majd meg, de önmagukhoz képest mindenképpen előreléptek.
Mindig szerencsés helyzet, ha a fejlődést számokkal is ki lehet fejezni, és most ez a helyzet. Az eddig 528 literes csomagtér 602 literesre nőtt - jókora üreg tátong az i30 kombi farában. Lehajtott ülésekkel ez egészen 1650 literig növelhető. Jópofa, hogy a csomagtérpadlót megfelelően hajtogatva egy többrekeszes tárolóhoz férhetünk hozzá.
Az egyszerű és nagyon is létező kombi mellett éles kontrasztot mutatott viszont a forgó pódiumra rakott, és üvegkordonnal körülvett tanulmány az FE Fuell Cell Concept. Ahogyan neve is mutatja, tüzelőanyagcellás autó, a zöld... izé, kék mivoltát pedig a belső tér színei is erősítik. Nem a fényképezőgép fehéregyensúlya mászott el, ez tényleg ilyen. Mire a sorozatgyártásig eljut - ha eljut - az FE, remélhetőleg ezt úgy elfelejtik, mintha soha nem is lett volna, mert egyszerre zavaró és álmosító. Vezetés közben egyik sem előny. Annál inkább a hatótáv, a hidrogénes Hyundai ugyanis a márka alelnöke szerint 800 kilométert megy majd el egy tartálynyi üzemanyaggal.
Ha már a belső térről lehúztam a keresztvizet, azt azért hozzá kell tenni, hogy kívül nincs baj az FE-vel, akár így is mehetne a gyártósorra. A hátsó lámpa ívei az első fényszórók alatt ismétlődnek meg, az első és hátsó ajtók pedig egymással ellentétes irányban nyílnak - ez legalább annyira lehet hátrány egy szűk parkolóban, mint amennyire előny úgy általában.
A hidrogénhajtású jövőtől csak egy picit kell elfordítani a fejünket, és máris ott van a ralivébén Neuville, Paddon és Sordo által hajtott i20 WRC, amely a zéró emissziós jövőre fittyet hányva, prüszkölve, ordítva szaggatja az aszfaltot, és nem is olyan reménytelenül küzd a bajnoki pontokért. Ráadásul valóságosabb, mint az előtte parkoló RN30. A tavaly Párizsban leleplezett koncepciót változatlan formában hozták el Genfbe is, pedig ha elkészülne, odaverhetne a Golf GTI-nek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
