Tizenhat éve csak reszelgették az eredeti Rextont, amelyből itthon is szép számmal akad, hisz ez a Ssangyong nem nézett ki borzasztóan. Sőt, hunyorogva Mercedesnek is nézhette az utca népe, miközben messze nem került annyiba mint egy ML osztály. Most viszont végleg búcsúzik a régi modell, hisz megjött az utód.
A vázlatok láttán még azt mondtuk, hogy ez a Ssangyong nem lesz ronda. Nos, a képeket nézegetve már azt sem mondanánk jó szívvel, hogy szép. Inkább az érdekes vagy szokatlan jelzők jutnak az ember eszébe. A kép persze csalhat is, lehet, hogy élőben látva jobban átjön majd a karaktere, de így a fotókon valami nem jó az arányokkal. A hátsó tetőoszlop túl vaskosnak hat, és az autó oldalán az élek mintha direkt hangsúlyoznák, mekkora a távolság a kerekek és az övvonal között. Az orr-kialakítás is elég kaotikus hatást kelt, mintha két teljesen eltérő koncepciót próbáltak volna egyszerre megvalósítani, persze kompromisszumokkal. Nem mondanánk, hogy a Rodius szelleme tért vissza, de nem is ment nagyon messzire: valószínűtlen, hogy ezt a terepjárót a formája miatt kapkodnák szét a forgalmazás első napján.
Szintén nem látszik igazán a fotókon, de az újdonság egyáltgalán nem kicsi. A tengelyávja 2,865 méteres, a hossza 4,85 méter, a szélessége 1,92 méter, a magassága pedig 1,8 méter. A karosszéria ezzel együtt sokkal merevebb, sőt, valamivel könnyebb is, mint az elődmodellé volt, ami a gyáriak szerint a bőségesen használt nagy szilárdságú acélnak köszönhető. A hajtásról egyelőre csak annyit árultak el, hogy alaphelyzetben a hátsó kerék a hajtott – persze a típus összkerék-hajtással is készül majd – és többféle dízelmotor közül lehet majd választani.
Dél-Koreában indul először a forgalmazás, még az év első felében, a nemzetközi változat pedig 2017 vége felé várható.