Mi lesz a VW dízelekkel a visszahívás után?
A legtöbben Svédországban is arra panaszkodtak, hogy elgyengült az autójuk a visszahívás során végrehajtott változtatások után. Ennek nyomán kezdett a lap mérni, de az eredmények nem egyöntetűek.

Minden esetben látványos változást tapasztaltak a nyomatékgörbe lefolyásában. A legtöbb esetben a maximális nyomaték csökkent, és a nyomatékcsúcs magasabb fordulatszámon jelentkezett, de az is előfordult, hogy a változtatások nyomán a motor csúcsnyomatéka és fogyasztása is megemelkedett. A Volkswagennek az az állítása azonban, hogy a dízelek teljesítmény-jellemzői nem változnak a beavatkozás során, egyértelműen cáfolható a svéd lap mérései alapján.
Azt persze csaknem lehetetlen megmondani, akár sokszor ennyi mérés alapján is, hogy egy adott motor hogyan reagál a befecskendezés vezérlésének átprogramozására, hisz az érintett motorok mind kilométerek ezreit tették meg. Így még annyira sem egyformák, mint újkorukban, márpedig az egyes motorok között már kezdetben is előfordulnak jól kimutatható eltérések a gyártási szórásnak köszönhetően.
Számszerűen egyébként nincs szó drámai eltérésekről: a legnagyobb teljesítménycsökkenés a mérések során egy kétliteres Audi Q5 TDI-nél következett be: a papíron 177 lóerős motor a változtatások előtt 165 lóerős volt, 361 Nm csúcsnyomatékkal, míg a szoftverfrissítés után 159 lóerőt és 336 Nm-es maximális nyomatékot mérek. Valószínűleg ennél feltűnőbb a sofőr számára, hogy a csúcsnyomatékhoz tartozó fordulatszám bő 200-zal megemelkedett, ami annyit tesz, hogy hasonló gyorsulás eléréséhez jobban kell forgatni a motort.
A helyi VW vezérképviselete érdekesen reagált: azt mondták, meglepődtek rajta, hogy az újság talált elégedetlen ügyfeleket, hisz saját felmérésük szerint az eddig visszahívott 75 ezer autó tulajdonosai közül 0,1%, azaz durván 70-80 fő jelezte, hogy nem tetszik neki a visszahívás utáni autója.
Azt mi sem találjuk meglepőnek, hogy az átprogramozás után változnak a VW dízelmotorok egyes paraméterei. Sokkal meglepőbb, hogy a változás nem feltétlenül kiszámítható.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
