Nem túl meglepő, hogy a Renault Sport dolgozik az új Mégane sportos csúcsváltozatán – a franciák mindig fontosnak tartották a dinamikus arculat céltudatos építését – de mégiscsak ez az első alkalom, hogy látni engednek valamit az autóból.
Az ürügy a letakart autó megvillantására az volt, hogy a Renault Sport Facebook-követőinek száma meghaladta az egymilliót. Ebből az alkalomból vágtak egy videót, amelyen néhány korábbi modelljük szerepel – az R5 Turbo, a Clio Williams, a Spider és a Clio V6 – ennek a végére került a letakart Mégane RS, amelyről az is kiderült, hogy a bemutatóját szeptember 14-e és 18-a között tartják. A dátumok alapján valószínű, hogy a szeptember 12-én nyitó Frankfurti Autószalon egyik újdonsága lesz.
Az autó műszaki megoldásairól eddig csak pletykákat hallottunk: ezek alapján valószínű, hogy az Alpine A110-hez kifejlesztett új, 1,8 literes turbómotor egy változatát kapja meg az autó. Ez jelenleg ismert formájában 252 lóerős, ami visszalépés volna a korábbi kétliteres turbómotor legerősebb, 275 lóerős változatához képest, bár nem kizárt, hogy a turbónyomás felcsavarásával az új motor mégis túllicitálhatja a régit. Az viszont kevéssé valószínű, hogy a fronthajtású sportkompaktok legerősebbjei közé tartozhat az új Mégane, ha tényleg ezt a motort kapja, hisz a Honda Civic Type-R a maga 320 lóerejével túl nagy falat lehet. Ráadásul valószínű, hogy a Mégane RS is csak dupla kuplungos automata váltóval lesz kapható – így van ez a Clio RS-szel és az Alpine A110-essel is – manuálissal nem, ami tovább faragja az esélyét, hogy az új generáció ugyanúgy a pályanapra járók kedvence legyen, mint az elődei.
Egyelőre mindez persze nem sokkal több puszta találgatásnál, hogy pontosan mit tud majd az új Renault sportkompakt, az ősz előtt aligha derül ki.