Évek óta hallani, hogy a PSA csoport Észak-Amerikába menne, de ez az első alkalom, hogy valódi alapja van a hírnek. A projekt élére ugyanis kinevezték a korábban a Nissannál tevékenykedő Larry Dominique-ot, aki alelnöki címet kapott a feladatai mellé.
Ahogy azt korábban már hallani lehetett, a Free2Move appot, illetve a TravelCar nevű autómegosztó szolgáltatást használják majd ugródeszkának: ezen keresztül kezdik majd megismertetni az amerikaiakkal a PSA egyes modelljeit. Egyelőre nem tudni, hogy mely márkákkal próbálkoznak majd – bár talán a DS és a Peugeot a legesélyesebb – de Dominique is azt mondja, egy tíz éves folyamat elején járnak. „Ez nem arról szól, hogy beleugrunk, és minél gyorsabban nagy piaci részesedést harcolunk ki” - fogalmazza meg a lényeget.
A PSA óvatossága érthető: egyre valószínűbb, hogy a következő évtizedben nagyot változhat az autóipar az önvezetés és az elektromos hajtás terjedésével, és alighanem úgy érzik, nem lenne érdemes dollármilliárdokat költeni hamar elavuló megoldások népszerűsítésébe. Azt egyelőre nem tudni, hogy az Opel felvásárlásának lehet-e köze a tervekhez, de nem csodálkoznánk rajta, ha lenne a GM-mel kötött szerződésnek egy pontja, amely kizárja az Opel észak-amerikai terjeszkedését, legalább addig, amíg a Buick is kínál Rüsselsheimből származó autókat, azaz mostantól számítva minimum hat-nyolc évig.
A cégcsoport egyszer már megpróbálta megvetni a lábát az Egyesült Államokban: 1960-ban, a Peugeot 404-gyel indult a márka karrierje odaát, de a márka soha nem lett igazán népszerű. Végül 1991-ben vonultak vissza, rossz nyelvek szerint a szigorú fogyasztóvédelmi rendelkezések miatt, amelyet elvitték azt a kevés nyereséget is, amelyet a 405-össel össze tudtak volna szedni. A visszatérés már csak azért sem lenne egyszerű, mert ahhoz olyan modellekre lenne szükség, amelyek nem csak az európai, de az amerikai szabványoknak is maradéktalanul megfelelnek, ám ilyen modellje egyelőre nincs a cégnek.