Később jön hozzánk a Volvo testvérmárkája
Amellett, hogy a Volvo segítségével már két saját modellt is kifejlesztett a kínai Geely új márkája, a Lynk & Co, olyan vadonatúj üzleti modellel próbálkoznak, amilyet az autóiparban korábban még senki nem próbált ki komolyan. Az autókat interneten lehet majd megrendelni, és a járműveket házhoz szállítja majd az autógyár, ám ezzel távolról sincs vége a két fél kapcsolatának.

Alain Visser, a Lynk & Co alelnöke azt mondja, a hagyományos autóforgalmazási modell azért nem megfelelő, mert a kereskedőhálózat jelentősen csökkenti az autógyártó hasznát, miközben erre a jelenlegi műszaki színvonalon már semmi szükség nem lenne. Az autók közvetlen értékesítésével ezen a helyzeten változtatna a cég. Bizonyos esetekben persze szükség lehet közvetlen kapcsolatra – így az autók szervizelése kapcsán – így 500 gyári tulajdonú kereskedést fenntartanak majd, de ez sokkal kisebb hálózat a többi autógyártóénál.
A Geely új márkája olyan szempontból is világelső lehet, hogy elsőként kínálja fel az autómegosztás lehetőségét ügyfeleinek. Így a közlekedés hatékonysága is javulhatna, a vásárlók pedig élettartam-garanciát és folyamatos internet-kapcsolatot kapnak a járműhöz. Nyilván ezzel függ össze, hogy a márka elsősorban a nagyvárosokra koncentrál majd, legalábbis az első időkben. Európában Berlinből, Észak-Amerikában pedig San Franciscóból szeretnék elindítani a terjeszkedést, de Visser azt is elmondta, hogy elhalasztották a megjelenést ezen a két piacon 2019 első felére.
Az ütemterv szerint Kínában már az idén megjelenik a márka, Európában és Észak-Amerikában pedig 2018 vége felé kezdték volna a bevezetését. A késlekedés okát egyelőre nem közölték. Az viszont biztosnak tűnik, hogy a 01 jelzésű szabadidő-autót, a következő Volvo XC40 testvérmodelljét már az év végén elkezdik forgalmazni Kínában, 2018 közepén jön az egyelőre ismeretlen 02-es, a napokban leleplezett négyajtós szedán, a 03 típus pedig jövő év végétől lesz kapható.
Ezzel nyomja majd le Kína Európát?
Tizenöt éve rettegnek az európai autógyártók, hogy betörnek ide a kínaiak. Mostanáig úgy tűnt – felesleges az aggodalom. De most, most moccan valami, nem is kicsit.
A Lynk & Co üzleti terve meglehetősen ambiciózus: az ismeretlen márka évi félmilliós eladási szinttel számol 2020-ra, amelynek az 55%-a származna Kínából, és a maradék durván egyenlő mértékben Európából és Észak-Amerikából. Hogy ez mennyire reális elképzelés, az persze nehéz megítélni. A Volvótól származó műszaki alapok ugyan jó kiindulópontot jelentenek, de más gyártók már villanyautó-forradalmat ígérnek az évtized végére, és nem látszik, hogy a Lynk & Co ezen a téren tartja-e a lépést a konkurenciával.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
