Később jön hozzánk a Volvo testvérmárkája
Amellett, hogy a Volvo segítségével már két saját modellt is kifejlesztett a kínai Geely új márkája, a Lynk & Co, olyan vadonatúj üzleti modellel próbálkoznak, amilyet az autóiparban korábban még senki nem próbált ki komolyan. Az autókat interneten lehet majd megrendelni, és a járműveket házhoz szállítja majd az autógyár, ám ezzel távolról sincs vége a két fél kapcsolatának.
Alain Visser, a Lynk & Co alelnöke azt mondja, a hagyományos autóforgalmazási modell azért nem megfelelő, mert a kereskedőhálózat jelentősen csökkenti az autógyártó hasznát, miközben erre a jelenlegi műszaki színvonalon már semmi szükség nem lenne. Az autók közvetlen értékesítésével ezen a helyzeten változtatna a cég. Bizonyos esetekben persze szükség lehet közvetlen kapcsolatra – így az autók szervizelése kapcsán – így 500 gyári tulajdonú kereskedést fenntartanak majd, de ez sokkal kisebb hálózat a többi autógyártóénál.
A Geely új márkája olyan szempontból is világelső lehet, hogy elsőként kínálja fel az autómegosztás lehetőségét ügyfeleinek. Így a közlekedés hatékonysága is javulhatna, a vásárlók pedig élettartam-garanciát és folyamatos internet-kapcsolatot kapnak a járműhöz. Nyilván ezzel függ össze, hogy a márka elsősorban a nagyvárosokra koncentrál majd, legalábbis az első időkben. Európában Berlinből, Észak-Amerikában pedig San Franciscóból szeretnék elindítani a terjeszkedést, de Visser azt is elmondta, hogy elhalasztották a megjelenést ezen a két piacon 2019 első felére.
Az ütemterv szerint Kínában már az idén megjelenik a márka, Európában és Észak-Amerikában pedig 2018 vége felé kezdték volna a bevezetését. A késlekedés okát egyelőre nem közölték. Az viszont biztosnak tűnik, hogy a 01 jelzésű szabadidő-autót, a következő Volvo XC40 testvérmodelljét már az év végén elkezdik forgalmazni Kínában, 2018 közepén jön az egyelőre ismeretlen 02-es, a napokban leleplezett négyajtós szedán, a 03 típus pedig jövő év végétől lesz kapható.
A Lynk & Co üzleti terve meglehetősen ambiciózus: az ismeretlen márka évi félmilliós eladási szinttel számol 2020-ra, amelynek az 55%-a származna Kínából, és a maradék durván egyenlő mértékben Európából és Észak-Amerikából. Hogy ez mennyire reális elképzelés, az persze nehéz megítélni. A Volvótól származó műszaki alapok ugyan jó kiindulópontot jelentenek, de más gyártók már villanyautó-forradalmat ígérnek az évtized végére, és nem látszik, hogy a Lynk & Co ezen a téren tartja-e a lépést a konkurenciával.