Az új DS-ben feszített az új francia elnök
A teljesség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy nem ő az első francia államfő, aki kevesebbel is beéri, mint egy hatalmas state-limó, amilyennel mondjuk egy amerikai vagy orosz elnök, esetleg egy brit miniszterelnök járna. Már elődje, Francois Hollande is egy átalakított Citroën DS5-tel járt, ami valamivel még kisebb is, mint a DS 7 Crossback, és ez lényegében a francia autógyártók hibája, vagy méginkább adottsága.
Korábban a francia elnökök is nagy, elegáns autókkal járhattak: ilyenből bőven volt választék akkor is, ha ragaszkodtak a hazai gyártmányokból. Talán Sarkozy elnök volt, akinek még jutott ilyesmi: vagy C6-os Citroënben, vagy Renault Vel Satisban mutatkozott. Ám a francia autóiparnak már – vagy talán még – nincsenek efféle termékei. A legnagyobb, nevében francia autó most a Kínában forgalmazott C6 szedán, de ennek még európai típusengedélye sincs, a DS márka feltűnése egy ilyen parádén viszont komoly reklámértékkel bírhat. Az elnök külön peche, hogy bár volt róla szó, hogy érkezik, a DS nagy négyajtós modellje még évekre van, így kénytelen volt beérni a DS 7 Crossback-kel.
A 4,6 méteres városi terepjárót egy picit persze át kellett alakítani az új államfő kedvéért, de azért az állami segítségért, amelyet nemrég kapott a PSA, ez a legkevesebb, amit megtehettek. Az elnöki jármű egyedi indigókék fényezést és fekete bőr belsőt kapott, illetve hatalmas napfénytetőt, hogy ne okozzon gondot integetni a választóknak a Champs-Elysées-n. Ahogy a képeken látszik, ez a gesztus akkor sem maradhat el, ha épp rendesen esik az eső – Macron elnök legalábbis biztosan így gondolta.