Biztosan nem készül BMW Z5-ös
BMW Z4-est már tavaly augusztus óta nem gyártanak, a Toyotával közösen kifejlesztett utódot pedig még mindig várjuk. És nem csak mi: az Auto Guide kérdezte a típusról Ludwig Willisch-t, a BMW Americas vezetőjét. Ha valaki, ő valószínűleg képben van – elvégre a Z sorozat mindig Észak-Amerikában volt a legkeresettebb – bár mindent elkövetett, hogy úgy érezzük, valójában a Magyar Népmesék okos királykisasszonyának reinkarnációja, hisz felelt is meg nem is.
Ezzel együtt azt egyértelművé tette, hogy Z5 biztosan nem lesz az új modell neve. „Ezt valaki más találta ki. Z... valószínűleg 4-nek hívják majd.” Ha belegondolunk, a BMW névadási logikája ezt is adja ki, hisz az 5-ös szám jóval nagyobb autókhoz tartozott mindig, míg a 4-es a 3-as sorozat sportosabb, kétajtós változatait jelöli. Lehet, hogy ez nem a legnagyobb ötlet, ha a Távol-Keleten, például Kínában is el szeretnék adni a típust, ahol a 4-es ugyanolyan szerencsétlen számi, mint Európában a 13-as, és arrafelé sokan adnak a babonákra. Viszont ez a számok kiosztásában eddig sem igazán zavarta a BMW-t, inkább németesen erős logika mentén osztották a neveket az autóiknak.
Arról is kérdezték Willisch-t, hogy lesz-e még hathengeres az új modellbe, amire ő azt mondta, a 4-es ennél a modellnél biztosan nem a hengerek számát jelzi majd. Ezzel persze arra is utalhatott, hogy lesz háromhengeres kivitel is, de azért valószínűtlen, hogy csak három- és négyhengeres sportkocsik fejlesztésébe társult volna be a Toyota. Végülis a Supra mindig soros hathengeresekkel készült, ahogy a legtöbb sportos BMW is, így a hathengeres, turbós változatok létezését valószínűleg nem egész alaptalan dolog feltételezni.
Az új Z4 – hívjuk így, amíg biztosabbat nem tudunk – várhatóan még az idén, de legkésőbb a jövő év elején biztosan megérkezik, a Toyota-változat viszont aligha érkezik meg 2018 második fele előtt.