Az első N betűs Hyundairól rengeteg apró információmorzsát kiszivárogtattak már, de a bemutató csak nem akar elérkezni. Pedig ígéretből nincs hiány, és már az sem titok egy ideje, hogy a fronthajtású i30-ban legalább 275 lóerős motor dolgozik majd. Most pedig meg is hallgathatjuk, hogyan hörög és durrog a sportosnak szánt turbós kétliteres.
Ezen felül is van néhány újabb hír a típussal kapcsolatban, például hogy lesz benne hatfokozatú kézi váltó, bár aki nem szívesen kapcsolgat, annak kínálnak majd automatával is. Az is kiderült, hogy az új autón tényleg mindent áthangolnak a szériamodellhez képest: nem csak a rugózást, de a motor és a váltó rögzítéseit is, sőt, a futómű geometriáján is igazítanak. Talán ez a végletes alaposság az oka, hogy a premier sehogy nem akar eljönni, de úgy tűnik, az N részleg első termékével semmiképp nem szeretne mellélőni a Hyundai.
A koreai gyártó számára fontos lépés lesz a kifejezetten élményautónak szánt N modellek bemutatása, hisz ezzel nyílik meg a cég előtt a lehetőség, hogy kilépjen az arctalan tömeggyártók köréből, és olyan vásárlókat is eséllyel szólítson meg, akik korábban bottal sem piszkálták volna a termékeit. Ezek a benzinvérű vevők pedig tömegekre lehetnek hatással: csak velük léphet a márka az elismertség egy újabb szintjére. És ez a hang pont őket próbálja megfogni.