Mindössze két hónapra vagyunk az új Renault Mégane RS bemutatójától, néhány hete pedig a Forma-1-es Monacói Nagydíjon Nico Hülkenberg meg is hajtott egy álcázott prototípust. Most lehullt a lepel, a Szellemi Tulajdon Világszervezetéhez (WIPO) benyújtott szabadalmi ábrák mindenféle takargatás nélkül mutatják meg a francia hot hatchet.
Az RS agresszívabb ábrázatot kapott a többi Mégane-változathoz képest. Az első lökhárító változott talán a legtöbbet, a két oldalsó légbeömlő formája az egész orr-résznek teljesen más karaktert kölcsönöz. A hűtőmaszkon már jóval kevesebbet reszeltek, és a fényszórókhoz is épp csak hozzányúltak. Hátul szintén a lökhárító módosult, és dupla kipufogó helyett egyetlen, középre kivezetett véget látunk.
A szabadalomhoz persze nem tartoznak műszaki adatok, de a leglényegesebb információkat már tudjuk a sportos Mégane-ról. A hot hatch minden bizonnyal az Alpine A110 1,8 literes turbómotorját kapja meg, 300 lóerőig húzva. Viszonyításképp: az A110-ben 252-t tud. Tartja magát egy másik pletyka is, eszerint egy új fejlesztésű kétliterest építenek be, hasonló teljesítménnyel. Váltóból kézit vagy duplakuplungos automatát választhatunk, minden esetben elsőkerékhajtással. Megkapjuk viszont a 4Control fantázianevet viselő négykerékkormányzást.
A Renault-nak egyáltalán nincs könnyű dolga, ha ki akarnak emelkedni a hot hatch-mezőnyből. A Honda ugyanis jól összerakta az új Civic Type-R-t, amellyel megcsípték a leggyorsabb fronthajtású autó címét is a Nürburgringen. Az új Mégane RS-t a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be a nagyközönségnek.