Sosem látott prototípusokat mutatott a Porsche
Most negyven éves a nagy V8-as Porsche kupé, amely 1978-ban mindenki legnagyobb meglepetésére az Év Autója is volt. Ebből az alkalomból leporoltak néhány prototípust, amelyek eddig raktárban álltak: az egyetlen példányban készült kabriót, és egy még izgalmasabb változatot, az ötajtóst a hét végén kivitték a nürbrugrini AvD Oldtimer Grand Prix-re.
A 928-as igazán hosszú életű modell volt: a V8-as, orrmotoros Porschét 1977 és 1995 között gyártották, egyetlen nagyobb frissítéssel. Hasonló fazonú modell azóta sem készült a Porschénél – a legközelebbi talán a Panamera, amely ugyan négyajtós, de szintén kupénak nevezik. Ám mint most kiderült, a 928-asból készült egy olyan változat is, amely akár a Panamera közvetlen elődjének is tekinthető. Állítólag a cégalapító, Ferry Porsche ötlete nyomán készült ez a különleges prototípus, amelynek a Mazda RX-8 megoldásához hasonló, hátrafelé nyíló kisegítő ajtói vannak. Így egyszerűbb a bejutás a hátsó ülésekre, bár az autó arányait eléggé elrontja a nyújtott tengelytáv és a fura ajtómegoldás.
A kabrió is egyedi darab, ezt korábban a Porsche Múzeum titkait bemutató videósorozat mutatta be röviden. Az autó úgy néz ki, mintha gyártásra kész lenne, de végül ezt sem gyártották, csupán egyetlen példány épült, pedig valószínűleg erős ellenfele lett volna a korabeli Mercedes SL-nek.
Persze a gyártás leállítása óta eltelt bő húsz évben is fel-felbukkant a pletyka a egy új orrmotoros Porsche sportkocsi fejlesztéséről, de ilyet eddig nem mutattak be. Most pedig, amikor a dízelbotrány költségei és a villanyautó-fejlesztés miatt a teljes VW csoportot takarékos üzemmódra kapcsolták, mindennél kisebb az esélye, hogy épp egy ilyen rétegmodellel bővítené választékát a stuttgarti sportkocsigyártó.