Látszik, hogy olyasvalaki állt neki feltámasztani a TVR márkát, aki tudja, milyennek kell lennie egy jó sportkocsinak. Az új Griffith nem a nyers számokkal igyekszik lenyűgözni a sportkocsi-vásárlókat – ebben nehéz lenne versenyezni a Ferrarival és a Porschével – inkább jó egyensúlyt, és ezzel élvezetes vezethetőséget ígér.
A formaterv is egyszerű, de hordozza a márka korábbi sportautóinak jellegzetes karakterét: megmaradt a hosszú orr, a szép ívű kupé-tető a Gurney-púpokkal, bár messze nem olyan provokatív, mint a 90-es évek legendásan gyors és megbízhatatlan TVR modelljeinek külseje volt. Talán a hátsó rész lett az izgalmasabb, szemből egy kicsit kevésbé adta ki a tervezőknek, de az a számok alapján az az érzésünk, hogy a TVR vásárlók nem csak a látványos megjelenésért szerethetik az új Griffith-t.

A legnagyobb eltérés a mai sportkocsik többségéhez képest a kis tömeg: a kupé 1250 kilót nyom üresen, ami úgy 2-300 kilóval kevesebb a legtöbb vetélytárs tömegénél. Így a Corsworth által tuningolt ötliteres Ford V8-as 500 lóereje is sokkal nagyobb hatást érhet el, mint más típusokban, hisz itt 400 lóerő jut egy tonnára. Ehhez járul az 50-50%-os tengelyterhelés-eloszlás és az átgondolt aerodinamika: a nagy diffúzor eleve a forma része, ahogy a nagy sebességnél kiemelkedő hátsó légterelő is.
Az autó belseje a TVR hagyományoknak megfelelően egyszerű, de ízléses, viszont úgy tűnik, a márka régebbi modelljeire jellemző furcsa megoldások már nem részei a felhasználói élménynek. Ez részint annak köszönhető, hogy az új Griffith-t valamivel nagyobbra szabták, mint a Peter Wheeler korszak autóit – a hossza 4,134 méter, a szélessége 1,85 méter, a magassága pedig 1,239 méter – így nem kellett olyan szükségmegoldásokhoz nyúlni, mint a sárvédőbe rejtett akkumulátor.
Les Edgar, aki négy éve kimentette a márkát Nyikolaj Szmolenszkíj karmaiból, komoly terveket dédelget – például menne Le Mans-ba versenyezni – de a következő lépés egyelőre a gyártás. Ha minden terv szerint alakul, a 90 ezer fontos – úgy 30 millió forintos – autót 2018-tól állítják majd elő egy új Wales-i üzemben. Kezdetben valószínűleg a forgalommal sem lesz gond: a márka korábbi rajongói már látatlanban elkezdték lefoglalózni az autót, így mostanra az 500 példányos kezdőszéria csaknem teljesen elkelt. Az alapján, amit most láthatnak, nem valószínű, hogy meggondolnák magukat. Az igazi kérdés így inkább az, hogy hosszabb távon életképes lehet-e a márka: hoz-e elég pénzt ahhoz, hogy ne csak a gyártás költségeit hozza vissza, de fedezze a további típusfejlesztéseket is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
