Carlos Tavares két Opel gyárban is látogatást tett a közelmúltban, az ott tapasztaltakat összegezte röviden a sajtó számára. „Amit eddig láttam, az alapján a PSA termelékenyebbnek és hatékonyabbnak tűnik, mint az Opel üzemek.” - mondta, bár hozzátette, arra számít, hogy bizonyos területeken tanulhatnak is a német leányvállalattól.

A vezérigazgató a spanyolországi Zaragozában, illetve az Opel központi gyárában, Rüsselsheimben járt. Az előbbi az Opel egyik legjobb kihasználtsággal működő gyára, legalábbis a számok alapján: az elméleti kapacitás 78%-át használják ki. Rüsselsheim viszont a másik véglet, itt csupán 51%-os a kihasználtság. A PSA két legnagyobb üzeme a spanyolországi Vigóban, illetve Franciaországban, Sochaux-ban működik, az előbbi 78, az utóbbi 83% kihasználtsággal.
Egyértelmű, hogy Tavares nagyon vigyázott rá, hogy még véletlenül se említsen elbocsátásokat vagy gyárbezárást, amitől az Opelnél most a leginkább félnek, sőt, kifejezetten dicsérte az Opel dolgozók harcosan optimista hozzáállását. „Ha ők meg tudják csinálni, akkor mi is.” - idézte a vezérigazgató az Opel munkásait, mondván, igen pozitív hajtóerő lehet ez a fajta versenyszellem. Azt is elmondta, az Opellel mintegy 3000 mérnököt foglalkoztató fejlesztőrészleget is örökölt, olyan szakembereket, akiknek a jelentős része korábban a GM különféle, nem is feltétlen az Opelhez kötődő projektjein dolgozott. „Az Opellel durván 50%-kal nőtt a fejlesztési kapacitásunk. Most lehetőségünk lesz hasznosítani ezt a szellemi teljesítményt.” - mondta Tavaes, arra utalva, hogy ezeknek a dolgozóknak az elbocsátása sem szerepel a tervekben.
Valahol pedig csökkenteni kell a kiadásokon. A legutóbbi negyedév során az Opelen 210 millió eurót (olyan 65 milliárd forintot) veszített a PSA, és aligha van elég tőkéje a francia cégnek, hogy ezt a pénzégetési tempót sokáig finanszírozza. Az Opellel kapcsolatos részletes terveket novemberre ígéri a Peugeot csoport vezetése, így legkésőbb akkor kiderül, hogy milyen lépésekkel tervezik javítani az Opel gyártási hatékonyságát. A hat üzemből egy vagy akár kettő bezárása kézenfekvő lépés lenne – leginkább talán a két brit gyár, Luton és Elsmere Port van veszélyben a Brexit költségnövelő hatása miatt. A kérdés az, hogy meg merik-e tenni, vagy más megoldást keresnek. Az mindenesetre már most egyértelmű, hogy nem az eladások növelésében látják a megoldást. „Szeretnénk több Opelt eladni, de erre nem építhetjük a terveinket. Az ilyesmi veszélyes, hiszen kivételesen sérülékennyé teszi a céget a gazdaság kisebb változásaival szemben is.” - mondta Tavares ezzel kapcsolatosan. Magyarul nemigen marad más, mint megszabadulni a felesleges termelési kapacitástól.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
