Carlos Tavares két Opel gyárban is látogatást tett a közelmúltban, az ott tapasztaltakat összegezte röviden a sajtó számára. „Amit eddig láttam, az alapján a PSA termelékenyebbnek és hatékonyabbnak tűnik, mint az Opel üzemek.” - mondta, bár hozzátette, arra számít, hogy bizonyos területeken tanulhatnak is a német leányvállalattól.
A vezérigazgató a spanyolországi Zaragozában, illetve az Opel központi gyárában, Rüsselsheimben járt. Az előbbi az Opel egyik legjobb kihasználtsággal működő gyára, legalábbis a számok alapján: az elméleti kapacitás 78%-át használják ki. Rüsselsheim viszont a másik véglet, itt csupán 51%-os a kihasználtság. A PSA két legnagyobb üzeme a spanyolországi Vigóban, illetve Franciaországban, Sochaux-ban működik, az előbbi 78, az utóbbi 83% kihasználtsággal.
Egyértelmű, hogy Tavares nagyon vigyázott rá, hogy még véletlenül se említsen elbocsátásokat vagy gyárbezárást, amitől az Opelnél most a leginkább félnek, sőt, kifejezetten dicsérte az Opel dolgozók harcosan optimista hozzáállását. „Ha ők meg tudják csinálni, akkor mi is.” - idézte a vezérigazgató az Opel munkásait, mondván, igen pozitív hajtóerő lehet ez a fajta versenyszellem. Azt is elmondta, az Opellel mintegy 3000 mérnököt foglalkoztató fejlesztőrészleget is örökölt, olyan szakembereket, akiknek a jelentős része korábban a GM különféle, nem is feltétlen az Opelhez kötődő projektjein dolgozott. „Az Opellel durván 50%-kal nőtt a fejlesztési kapacitásunk. Most lehetőségünk lesz hasznosítani ezt a szellemi teljesítményt.” - mondta Tavaes, arra utalva, hogy ezeknek a dolgozóknak az elbocsátása sem szerepel a tervekben.
Valahol pedig csökkenteni kell a kiadásokon. A legutóbbi negyedév során az Opelen 210 millió eurót (olyan 65 milliárd forintot) veszített a PSA, és aligha van elég tőkéje a francia cégnek, hogy ezt a pénzégetési tempót sokáig finanszírozza. Az Opellel kapcsolatos részletes terveket novemberre ígéri a Peugeot csoport vezetése, így legkésőbb akkor kiderül, hogy milyen lépésekkel tervezik javítani az Opel gyártási hatékonyságát. A hat üzemből egy vagy akár kettő bezárása kézenfekvő lépés lenne – leginkább talán a két brit gyár, Luton és Elsmere Port van veszélyben a Brexit költségnövelő hatása miatt. A kérdés az, hogy meg merik-e tenni, vagy más megoldást keresnek. Az mindenesetre már most egyértelmű, hogy nem az eladások növelésében látják a megoldást. „Szeretnénk több Opelt eladni, de erre nem építhetjük a terveinket. Az ilyesmi veszélyes, hiszen kivételesen sérülékennyé teszi a céget a gazdaság kisebb változásaival szemben is.” - mondta Tavares ezzel kapcsolatosan. Magyarul nemigen marad más, mint megszabadulni a felesleges termelési kapacitástól.