Az utóbbi években egyre több gyártó fedezi fel a közepes pickup-piacot, így vagy úgy. A VW maga fejlesztette ki az Amarokot, a Fiat viszont Mitsubishi L200-asokat kezdett árusítani saját jelvénye alatt. Úgy néz ki, a Peugeot is beáll a sorba, méghozzá váratlan módon nem a cégben résztulajdonos Dongfeng, hanem másik kínai partnere, a Changan aktív közreműködésével.
A Changan már hat éve a PSA csoport partnere: a két cég vegyes vállalata gyártja a DS modelleket a kínai autópiac számára. Az idén nyáron azonban az együttműködés elmélyítéséről állapodott meg a két cég – alighanem ennek a megállapodásnak az eredménye, hogy most bejelentették, közösen fejlesztenek egy tonnás pickupot, méghozzá olyan színvonalút, hogy ne csak Kínában legyen eladható, de a világ más részein is. Ha minden a tervek szerint halad, az új típust 2020-ban mutathatják be, és 2021-től Kínán kívül is beindulhat a forgalmazás, akár Peugeot, akár Citroën, akár Opel néven.
Szigorúan véve a Peugeot-nak már most is van pickupja, amelyet másik kínai partnere, a Dongfeng szállít. Ám a régi Nissan Navarán alapuló modellt, amelyet a világ más részein Dongfeng Rich néven ismernek, csak Tunéziában forgalmazzák Peugeot jelvénnyel. A Changannal közösen fejlesztett modell azonban magasabb műszaki színvonalat, és persze jobb formatervet ígér.