Úgy alakult, hogy Zsoltival épp a Toyota Prius konnektoros változatát próbálgattuk, amikor szembe jött az álcázott Suzuki, de – ilyen a vak szerencse – Sipos úr is arra járt ugyanakkor, és szintén készített néhány felvételt.
A szerkesztőségben aztán volt időnk alaposabban megnézni, hogy mi is lehet új az alapvetően jól ismert autón. A lámpák és a lökhárítók részletein sem láttunk változást – talán a hűtőrács mintázata eltérhet, ez az álcafóliától tényleg nem látható – az egyetlen feltűnő eltérés az autó elején az alsó hűtőnyílások közepén az a valami. Ha tippelni kellene, valamiféle érzékelőnek néznénk, nem csodálkoznánk rajta, ha valamiféle automata vészfék-rendszerhez tartozó érzékelőt tesztelnének.
Hátulról valamivel több változás látszik: a nagy, szögletes, LED-es lámpák nem nagyon emlékeztetnek az aktuális Vitara lámpáira, de nem tűnik valószínűnek, hogy az autó formájához ennyire kevéssé illeszkedő lámpákat terveznének a felújított változatra.
A Vitara mindenesetre már hároméves lesz jövőre, ami nagyjából a modellciklus közepét jelenti a japán gyártónál, így nem lenne meglepő, ha korszerűsítenék az amúgy kellőképp sikeres modellt. Ennek keretében a visszafogott külső átalakítások mellett számíthatunk még néhány változtatásra. Ilyen lehet az 1,6 literes szívómotor cseréje az ezres turbós háromhengeresre, és persze egy alapos szoftver- és hardver-frissítés, hisz három év ezen a téren jelentős változást jelent a közönség elvárásaiban.