Nincs hova rakni a rendszámot a kis Teslán?

2017.10.07. 15:27

Fúró, de minimum ragasztó kell ahhoz, hogy rendszám kerüljön a Model 3 orrára? Nagyon úgy fest, az ügyfelekre hagyta a feladatot a Tesla, legalábbis semmi jele más megoldásnak.

fngnr

Joseph Torbati vlogger csinált nemrég egy rövid videót, amiben alaposan körbejárta a Tesla éppen csak forgalmazásba került új villanyautóját, a Model 3-at. Az autót, aminek érkezését az autóiparban példátlan konzumláz övezte, és amellyel a Tesla nem titkoltan a tömeggyártást célozta meg. Szóval Torbati körbeszagolta ebben a videóban, aminek az egyik legnagyobb nyitott kérdése lett, hogy hogyan lehet rendszámot tenni az orrára. 

A villanyautók formatervezésénél jött be egy jelenség: a hűtőrács mentes orr. A rács eltűnésével egészen sima, homogén orrdizájnok születtek, mint amilyen pl. a Model 3-é is. Egy ilyen orra sem lehetetlen helyet találni a rendszámtábláknak (a Soul Ev-n így, a Leafen így oldották meg), de a Teslánál láthatóan nem oldották meg. Torbati se talált semmiféle fix rögzítési platformot, így alighanem tényleg csak a ragasztás, durvább esetben fúrás marad.

Torbati mutat sok mást is az autón. Érdekes például az első lökáhárító alá került rács, azaz a mögé rejtett ventillátor, ami az akkumulátorok hűtésére van. Ennél is nagyobb megfigyelés azonban, hogy a srác sehol nem talált az autón vontatáshoz szükséges rögzítési pontot az autón. Pedig villanyautónál az nem egy járhatatlan út, mi például úgy töltöttük a Soul-t az E-tapon