Aranyos retró-autót készített a Daihatsu
A Tokiói Autószalonra a Daihatsu is rendesen felkészült, egész sor DN jelzésű tanulmányt építettek, amelyek közül kétségkívül a Compagno a legizgalmasabb. A név az 1960-as évek Daihatsu kínálatában egy egyszerű, lépcsős hátú kisautót jelölt, az új tanulmányt viszont egyáltalán nem neveznénk átlagosnak.
A stílusában egyértelműen van valami múltidéző, de a részletek kétségkívül korszerűek. A legmarkánsabb részlet egyértelműen a félcsepp-tető, amelytől hátsó fejtere ugyan egész biztosan nincs a Compagnónak, viszont egyértelműen kupé-karaktert kölcsönöz a típusnak. Az ős-névrokon stílusából a krómozott hűtőrácsot, illetve a keskeny és magas hátsó lámpákat emelték át az újba.
Bár egyáltalán nem biztos, hogy valaha is gyártásba kerül a Compagno, a Daihatsu azért jelezte, hogy a konkrét kiállítási autót ezres, háromhengeres turbómotor hajtja. Ám azt is jelezték, hogy ennek a helyére egy 1,2 literes benzinmotor is beférne, hibrid hajtáslánccal kiegészítve.
Bárhol másutt mutatnának be egy ilyen járművet, biztosak lehetnénk benne, hogy hasonlót sem küldenek gyártásba, de a japán gyártók a belpiacra gyakorta egész fura modelleket is szériagyártásba küldenek, és az az érzésünk, az idei Tokiói Autószalonra tervezett Daihatsu koncepcióautók közül talán ez a legesélyesebb, hogy később szép számú vásárlóra találjon.