A Dacia szerint nem kell annyi technológia

2017.10.18. 16:54

A Renault olcsó márkája sajátos felmérést készített, azt bizonyítandó, hogy teljesen szükségtelen komplikált műszaki megoldásokkal bombázni az átlagembert, ha a többség nem használja azt, sőt, sokszor összezavarodik tőle.

3

A megkérdezett kétezer ember 84%-a találta úgy, hogy a technológia zavarba ejtő. Ötből egy ember vallotta be, hogy bár háromnál több robotgépet birtokol, ezeket egyáltalán nem használja a konyhában, és hat százalék nyilatkozott úgy, hogy ragadt már be gyalogosként piros lámpánál, mert nem nyomta meg a gombot. És ami ennél is meglepőbb, 70% nem tudja, mit jelentenek az autójuk műszerfalán a kis piktogrammok.

A Dacia persze a márka üzenetének alátámasztására használja Nagy-Britanniában az így nyert adatokat. A helyi képviselet igazgatója szerint a román márka az, amely egyáltalán nem kínál felesleges technológiát, csak a legszükségesebbet. A német luxusautó-gyártóknál, amelyek hihetetlen technológiai versenyben licitálnak egymásra, euró-tízmilliárdokat ölve a felesleges technológiai vakításba, nyilván nem értenének egyet a Dacia megállapításaival, viszont kiváló példája ez annak, hogy hogyan kell a termék hiányosságaiból erényt kovácsolni: lám, a Daciánál nem kapjuk meg mindazt, amiért nem fizettünk. Mindenki nyer, de főleg azok, akiket zavarba ejtenek a robotgépek és a közlekedési lámpák.