A Tata menti meg a Faraday Future-t?
Kínai lapértesülések szerint a Tata húzhatja ki a bajból a pénz nélkül maradt autógyártót, amely már bemutatta első saját típusát, viszont a gyártásra nem maradt tőkéje.
A Faraday Future az elmúlt napokban azzal került a nemzetközi sajtó figyelmének középpontjába, hogy lassan a vezetősége is elhagyta a céget. Pedig első, elvileg már gyártásra is alkalmas modelljüket, az FF91-et már januárban bemutatták, de a számlákat addig álló cég, a kínai LeEco maga is a túlélésért küzd, a Faraday Future kiadásainak fedezésére már nem maradt tartalékuk. Ha igaz a Tata befektetéséről szóló hír – 900 millió dollárt emlegetnek 10%-os részvénycsomagért cserébe – az rövid távon megoldhatja a cég pénzzavarát, sőt, lehetővé teheti, hogy elkezdődjön a típus gyártása, és ezzel bevétel termelődjön, ami legalább az esélyét megteremti a nyereséges, vagy legalább önfenntartó működésnek.
A Tata persze nem jótékonyságból teszi mindezt. Az FF91 olyan fajta csúcstechnikát tartalmaz, amely valószínűleg önmagában is megér egy ekkora összeget, és az indiai vállalatóriás a befektetésével valószínűleg a gyártási jogokhoz is hozzájut. Az sem lehetetlen, hogy a Tata egyik, már meglevő üzemében indulna meg a termelés, ami tovább csökkentené a gyártás költségeit. A tervekben eredetileg egy új üzem felépítése szerepelt, és eddig egyértelműen amerikai gyártásban gondolkodtak a cégnél. A Tata révén azonban lehetővé válna akár a kínai, akár az indiai gyártás, ami drámaian csökkenthetné az előállítás költségeit.
Hivatalosan még nem erősítették meg a megállapodást, így az sem lehetetlen, hogy a mentőöv végül mégsem érkezik meg, de van egy olyan érzésünk, hogy ebben a fázisban a Faraday Future tényleg többet ér annál, mint hogy csak úgy hagyják elsüllyedni.