Németország nem támogatná tovább a Teslát
A kaliforniai villanyautók elméletben beleférhetnének a német támogatási programba, de a hatóságok szerint az alapmodellt is csak extrákkal engedi megrendelni a gyártó, így a típus túllépi a támogatás feltételéül szabott 60 ezer eurós értékhatárt. A Tesla szerint ez egyszerűen nem igaz.
Németországban tavaly óta fut a környezetbarát autók elterjesztését szolgáló támogatási program. A vásárlók tisztán elektromos autókra 4000, konnektoros hibridekre 3000 euró támogatást kaphatnak az egymilliárd eurós keretből, amelyet részben a német autóipar szereplői biztosítanak. Ám úgy tűnik, a Teslát igyekeznek kizárni a kedvezményezettek közül. A német Gazdasági- és Export-ellenőrzési Hivatal (BAFA) képviselője szerint az alapmodell ugyan beférne a 60 ezer eurós maximum-keretbe, de a gyakorlatban nem lehet megrendelni a komfort-csomag nélkül, így viszont túl drága lesz a típus a kedvezmény igénybe vételéhez.
A Tesla hamar reagált: a gyártó képviselője szerint az állítás nem igaz, Model S alapváltozata mindenféle extra nélkül is megrendelhető, és már szállítottak is ilyen autót Németországba. A kaliforniai gyártó szerint eleve úgy állították be az értékhatárt, hogy a Teslák ne kaphassanak támogatást (azért ez elég meredek megállapítás), de később sikerült a németekkel megegyezni abban, hogy ha készítenek egy elég alacsony árfekvésű alapmodellt, az részt vehet a programban. A gyártó pedig lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy később bővítsék autójuk felszereltségét.
A kaliforniai gyártó ugyanakkor vizsgálja, hogy tévedésből mondott-e olyat bármelyik munkatársuk, hogy komfort-csomag nélkül nem veheti meg a Model S-t. A hatóság is megígérte, hogy felülvizsgálja a helyzetet, és ha a ma tett megállapításuk alaptalannak bizonyul, leveszik a kivétel-listáról a Teslát. Addig viszont, amíg ez meg nem történik, a Model S után nem jár támogatás Németországban.