A Volkswagen az új Transporterrel is csalt?
A Volkswagennél akadnak még a szekrényből kizuhanó csontvázak. A Spiegel írása szerint a legújabb Transporter generáció TDI változatai is jóval több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint az Euro 6-os határérték, méghozzá a hibás gyári mérési eredmények miatt.
A T6 2015 tavaszán mutatkozott be, durván fél évvel a dízelbotrány kirobbanása előtt, ami azért érdekes, mert ebbe a modellbe már nem a csalószoftvert tartalmazó EA189 kódú dízelmotorok kerültek, hanem a későbbi EA288-as generáció motorjai, amelyek a VW szerint minden szabványnak megfelelnek. Ám úgy tűnik, ez az állítás sem igaz: bár ebben az esetben csalószoftverről nem tudunk, kiderült, hogy a mérések eredményeit a gyári szakemberek nem a megfelelő korrekciós tényezővel vették figyelembe, így a hatóságok már hamis adatokat kaptak a gyártótól. És mivel a dízelbotrány előtt a típusvizsgáztatás során a hatóság bemondásra írta az adatokat a típusengedélyre, a tévedésre nem is derült fény mindeddig.
Az eltérést maga a Volkswagen szúrta ki, miután elkezdték az összes gyártásban levő modell károsanyag-kibocsátását ellenőrizni. A felfedezés eredményeként nem szállítják ki a hibás szoftverrel az autókat, hanem még a gyárban frissítik ezeket, a gyárat elhagyó autók korlátozás nélkül forgalomba helyezhetők, az vásárlóknak átadhatók. Később várhatóan valamiféle visszahívást is tartanak – legalábbis ez lenne az egyetlen korrekt eljárás, és az egyetlen módja, hogy elkerüljék a botrányt, és az ezzel kapcsolatos bizalomvesztés tovább mélyülését.