2018.03.06. 12:38 Módosítva: 2018.03.06. 16:23

Óriási a tumultus a Volkswagenek körül, pedig egy fél csarnokot belaktak a Genfi Autószalonon. A tömeg nagy része most még igazán futurisztikusnak ható, de a tervek szerint hamarosan valósággá váló autóknál csoportosul. Tesla-riválistól kezdve, elektromos népautón át az újragondolt hippibuszig minden van itt.

Az ID-sorozat legújabb tagja a Vizzion ID, amely egy full-elektromos, teljesen önvezető tanulmány. Ez lesz a modellcsalád csúcsa, afféle Tesla-kihívóként is értelmezhetjük a szokatlan négyajtóst. Akár a lakásunk is lehetne, hiszen odabent nem klasszikus padlókárpitot találunk, hanem padlószőnyeget, és négy, kényelmes, fotelszerű ülést.

A gyáriak azt mondják, az MEB moduláris padlólemezre épülő koncepcióautó kívülről akkora, mint egy Passat, belülről viszont a Phaeton helykínálatát nyújtja. Bár ebbe még nem lehetett beülni, szemre tényleg gigantikus a lábtér, normál magassággal simán kinyújthatjuk a lábunkat. A beszállást ellentétes irányba nyíló, így hatalmas nyílást felkínáló ajtók segítik.

Hogy mennyire komolyan gondolja az önvezetést a Volkswagen, jól mutatja, hogy a Vizzion ID-ben egyáltalán nincs kormány. Igaz, mire sorozatgyártásba jut, vélhetően ezen változtatnak, és bár teljesen autonóm közlekedésre is képes lesz, azért meghagyják a lehetőséget arra is, hogy a sofőr beavatkozzon. A tisztán elektromos autó hatótávja 650 kilométer lehet. A tervek szerint legkésőbb 2022-ben indítják a gyártását.

Jóval hamarabb, már jövőre megvalósul viszont a Volkswagen ID, amely a németek tervei szerint elérhető árával az első, igazán tömegcikknek számító villanyautó lehet. Bár jövőre már gyártani fogják, most még erősen tanulmány formájában láthatjuk - a Vizzion ID-vel szemben ebbe bele is ülhettünk.

A kék-fehér beltér mind anyagaiban, mind formáiban szokatlan a mostani, hétköznapi autókhoz képest. Ebben is négy különálló ülés kapott helyet, a klímát, a villanyablakokat és a hangerőt is az ajtókról vezérelhetjük. A külsőt illetően nagy összegben fogadnék arra, hogy ennél jóval visszafogottabb formában megy majd sorozatgyártásba az autó. Az ID egyébként a Volkswagen Golfnál valamivel nagyobb és tágasabb, ötajtós ferdehátú lesz. A tanulmány oldalajtói szintén ellentétes irányba nyílnak, kérdés, megtartják-e ezt a megoldást. A csomagtér ebben a koncepcióformában nem túl nagy.

A kezdetben hátsókerék-hajtásúra tervezett ID 190 lóerő körüli teljesítményt tud majd leadni, egyetlen töltéssel pedig 400-600 kilométeres hatótávot ígérnek. Ez meglehetősen optimista becslés, valós körülmények közötti háromszázzal már egész versenyképesek lehetnek.

A Volkswagen standján ezeken kívül a hasonló felépítésű, ám hobbiterepjárós ID Crozzt is kiállították. Ennél egyetlen kézmozdulattal elsüllyeszthető vagy kiemelhető a kormány, ami nyilván szintén az autonóm funkciókra utal. Kétmotoros hajtásra, 306 lóerős teljesítményre és 500 kilométer körüli hatótávra számíthatunk, de ez a sorozatgyártás eléréséig még bőven változhat.

Nem akkora újdonság, mint a Vizzion ID, de egész mókás szerzet a hippibusz újragondolt változata, az ID Buzz is: tolóajtóval, bazinagy tablettel, a hátsó sorban kényelmes kanapéra emlékeztető paddal biztosan imádni fogják majd, ha gyártásba megy. A pedálokra is érdemes rápillantani: szellemes geg a Play és Pause jel a gázon, illetve féken.

Az ID-modellek sora egy elég komoly cél része a VW-nél: 2025-re több mint tizenöt teljesen elektromos modellt akarnak, amelyekből összességében évi egymilliót le is gyártanának. Elsőként az ID érkezik, amelyet a jövőre ütemezett gyártásindítás után 2020-ban már forgalmaznának, nem sokkal később jön az ID Crozz, majd a Vizzion ID is.

Rengeteg további friss tartalom a genfi szalonról:

Keresztben a sikoltó családdal
435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
Toporgó jövő
Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.