Ez lesz a használtpiac sztárja?
Genfi Autószalon 2018 – Toyota Auris, Toyota Aygo
Nincs öt perce, hogy az új Aurisról lerántották a leplet, és mindenki megnyugodhat, nem az Alien néz vissza az emberre, de az idősek otthona előtt sem fog beszürkülni a parkolóba. Menő, fiatalos, a kétszínű fényezés itt is működik, mint mint mindenhol, és kicsit olyan ránézni, mint a Lexus LS500h-ra, vagyis hogy mer karakteres lenni.
Ez most egyelőre egy doboz, beltere még nincs, azt majd később mutatják be, viszont a technikáról már mindent tudni. A legfontosabb, hogy elkaszálják a dízeleket, eleinte az olasz piacon lehetett erről hallani, mostanra, aki Európában dízel Toyotára vágyik, maradnia kell a Land Cruisernél vagy a Hiluxnál. A belépőmotor az 1,2-es turbós benzines lesz, 122 lóerővel, de a lényeg nem ez, hanem az új hibrid hajtáslánc, aminek a lényege a Mazdával közösen reszelt, emelt kompressziójú szívó benzinmotor. Ez a hibriddel megtámogatva és önállóan is 180 lóerőre lesz képes, de elérhető lesz egy 122 lóerős hibrid is, ez az 1,8-as motorra épül.
A Toyota új globális Lego-rendszerére épül, ez a TNGA, melynek lényege hasonló, mint a Volkswagen-féle platformstratégiának, vagyis, hogy viszonylag szerény költséggel alakíthassák a padlólemezeket és a hajtásláncokat a különböző modellekhez. Az aktuális Auris 4 centit nyúlt, 3-mal lett szélesebb, nem félek tőle, hogy ne lehetne beleférni. Az alapmotort leszámítva se turbó, se downsizing, vagyis elképzelhető, hogy tíz év múlva meg lehet venni anélkül, hogy az ember belelépjen egy autóipari taposóaknába.
Ugyanitt frissült az Aygo is, tudják, eggyel a Yaris alatt, a Citroën C1 és a Peugeot 108 mellett. Nekem ezzel a szigorúra húzott szemmel kicsit önmaga paródiájába fordul, olyan, mint egy dühkezelési zavarokkal küzdő csivava, legyen akármilyen mérges is, nem lehet komolyan venni. Ellenben tele van jópofa gegekkel, például a csomagtér egy darab lemez, amire ráhúzták az üveget, kinyitva olyan, mint a penge, tényleg, egyszerűen nincs vastagsága. A hátsó ablak billenthető pillangóablak, nyilván ez olcsóbb, de igazából jópofa, és ez az érzés áthatja az egész autót.
Mindenhol ötletes, fiatalos a formák, de minden elemen érezni, hogy a legolcsóbb elérhető anyagból készült, vélhetően a célközönség nem vágyik a Lexus origamizott kárpitjaira. 1000-es, háromhengeres, 12 szelepes motor zörög az elejében, 70 lóerő és 93 newtonméter 860 kilónyi autóval küzd, még akár elég is lehet. Hamarosan áttolakodok a szomszédba, ott éppen lerántották a leplet az új Supráról.
További friss tartalom a Genfi Autószalonról:
- Keresztben a sikoltó családdal
- 435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
- Toporgó jövő
- Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.