Olyan nincs, hogy elég jó?
Nem lehetett könnyű dolga annak a csapatnak, amelyet a Mazda 6-os modellfrissítésével bíztak meg: a kodós 6-os 2013 óta van piacon, azóta volt már egy átfogóbb frissítése, most pedig, ötéves korára elérkezett a második. Bár a szedánt tavaly ősszel, Los Angelesben már megmutatták, Európába csak most érkezett meg, ráadásul azóta elkészült a kombi fészliftje is.
Már csak azért sem lehetett könnyű a formatervezőknek, mert a 6-os egy jól működő dizájn, ha hozzányúlnak, meg kell találni azt a határt, azt az egyensúlyt, amivel már észrevehető lesz a módosítás, de nem rontanak az összképen. A japán márkánál óvatosak is voltak: szemből egész picit változtattak a maszk formáján, és átalakították a mintázatát, igazítottak a krómdekoron, valamint a fényszóró belső szerkezetén. A szedán hátsó lökhárítójának alsó részén nagyobb lett a karosszéria színére fényezett felület, a kipufogókat szélebbre helyezték, és a végcsövek átmérőjét is megváltoztatták.
Belül ennél jóval észrevehetőbb a frissítés, igyekeztek minőségibbé és komfortosabbá tenni a 6-ost. A legmagasabb felszereltségi szinten már nappabőrt, fabetéteket és nyersbőrhatású anyagokat is használnak. Újak az első és hátsó ülések, vastagabb a párnázásuk, szélesebb az ülőfelületük, és bár úgyis hosszú távon válik el, hogy mennyire kényelmesek, a szalonon vett üléspróba alapján rendben lesznek. A Mazda a fészliftes hatosban ráadásul először kínál szellőztetett bőrüléseket is.
A központi kijelző nyolccolos, magasabb felszereltségeknél a vezető előtt, a műszeregységen belül is lesz egy héthüvelykes. A head-up display pedig immár nem egy üveglapra, hanem a CX-5-öshöz hasonlóan közvetlenül a szélvédőre vetíti az információkat.
A motorpaletta csak látszólag változatlan: a kétliteres és 2,5-ös Skyactiv-G benzinesen, valamint a 2,2-es Skyactiv-D dízelen is finomítottak. A dízelnél változtattak a dugattyúk formáján, új piezo-injektorokat alkalmaznak, nátriummal kezelt kipufogószelepek javítják a motor bemelegedési képességét, AdBlue-rendszer csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Az új turbófeltöltővel erősebb is lett a dízel 6-os: 184 lóerő, csúcsnyomatéka 445 newtonméter.
A kétliteres benzines új szívórendszert kapott, nagyobb nyomáson történik a befecskendezés, hatékonyabb a bemelegedése is. A nagyobbik, 2,5-ös benzines fogyasztását hengerlekapcsolásos rendszerrel próbálják csökkenteni - ez állandó sebességnél, valamint 40 és 80 km/h közt lehetséges. A módosított benzinmotorok részecskeszűrő nélkül teljesítik az új WLTP tesztciklus károsanyag-kibocsátási normáit.
Az új Mazda 6 műszaki adatai | |||||
Skyactiv-G 2.0 (145 LE) | Skyactiv-G 2.0 (165 LE) | Skyactiv-G 2.5 (194 LE) | Skyactiv-D 2.2 (150 LE) | Skyactiv-D 2.2 (184 LE) | |
Hengerűrtartalom, cm3 | 1.998 | 1.998 | 2.488 | 2.191 | 2.191 |
Furat x löket, mm | 83,5 x 91,2 | 83,5 x 91,2 | 89,0 x 100,0 | 86,0 x 94,3 | 86,0 x 94,3 |
Sűrítési arány | 13,0:1 | 13,0:1 | 13,0:1 | 14,4:1 | 14,4:1 |
Kibocsátás-szabályzó rendszer | háromutas katalizátor | háromutas katalizátor | háromutas katalizátor | SCR & oxidációs katalizátor & részecskeszűrő | SCR & oxidációs katalizátor & részecskeszűrő |
Teljesítmény, kW (LE)/ford. | 107 (154)/6000 | 121 (165)/6000 | 143 (194)/6000 | 110 (150)/4500 | 135 (184)/4000 |
Forgatónyomaték, Nm/ford. | 213/4000 | 213/4000 | 258/4000 | 380/1800-2600 | 445/2000 |
Emissziós besorolás | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Módosítottak a futóművön is, például 35 milliméteresre cserélték a 32-es első lengéscsillapítókat, a hátsók pedig uretán felső bekötést kaptak. Az eredmény állítólag az eddigieknél semlegesebb kormányzás és nagyobb stabilitás.
Az új 6-os augusztusban érkezik a magyar piacra, részletes árlistája és indulóára egyelőre nem ismert. Annyi viszont biztos, hogy valamivel drágább lesz a kifutó modellnél, méghozzá részben azért, mert az EuroNCAP miatt több biztonsági felszerelést kell belezsúfolni, cserébe viszont már a második (Challenge) felszereltség is elég gazdag lesz. Elérhető az autóhoz többek közt adaptív ledes fényszóró, 360 fokos panoráma kamera, radaros tempomat - utóbbi akár álló helyzetből is képes követni az előtte haladó járművet, a teljes sebességtartományban működik.
Még több Genf:
- Keresztben a sikoltó családdal
- 435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
- Toporgó jövő
- Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.