Olyan nincs, hogy elég jó?
Nem lehetett könnyű dolga annak a csapatnak, amelyet a Mazda 6-os modellfrissítésével bíztak meg: a kodós 6-os 2013 óta van piacon, azóta volt már egy átfogóbb frissítése, most pedig, ötéves korára elérkezett a második. Bár a szedánt tavaly ősszel, Los Angelesben már megmutatták, Európába csak most érkezett meg, ráadásul azóta elkészült a kombi fészliftje is.

Már csak azért sem lehetett könnyű a formatervezőknek, mert a 6-os egy jól működő dizájn, ha hozzányúlnak, meg kell találni azt a határt, azt az egyensúlyt, amivel már észrevehető lesz a módosítás, de nem rontanak az összképen. A japán márkánál óvatosak is voltak: szemből egész picit változtattak a maszk formáján, és átalakították a mintázatát, igazítottak a krómdekoron, valamint a fényszóró belső szerkezetén. A szedán hátsó lökhárítójának alsó részén nagyobb lett a karosszéria színére fényezett felület, a kipufogókat szélebbre helyezték, és a végcsövek átmérőjét is megváltoztatták.
Belül ennél jóval észrevehetőbb a frissítés, igyekeztek minőségibbé és komfortosabbá tenni a 6-ost. A legmagasabb felszereltségi szinten már nappabőrt, fabetéteket és nyersbőrhatású anyagokat is használnak. Újak az első és hátsó ülések, vastagabb a párnázásuk, szélesebb az ülőfelületük, és bár úgyis hosszú távon válik el, hogy mennyire kényelmesek, a szalonon vett üléspróba alapján rendben lesznek. A Mazda a fészliftes hatosban ráadásul először kínál szellőztetett bőrüléseket is.
A központi kijelző nyolccolos, magasabb felszereltségeknél a vezető előtt, a műszeregységen belül is lesz egy héthüvelykes. A head-up display pedig immár nem egy üveglapra, hanem a CX-5-öshöz hasonlóan közvetlenül a szélvédőre vetíti az információkat.
A motorpaletta csak látszólag változatlan: a kétliteres és 2,5-ös Skyactiv-G benzinesen, valamint a 2,2-es Skyactiv-D dízelen is finomítottak. A dízelnél változtattak a dugattyúk formáján, új piezo-injektorokat alkalmaznak, nátriummal kezelt kipufogószelepek javítják a motor bemelegedési képességét, AdBlue-rendszer csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Az új turbófeltöltővel erősebb is lett a dízel 6-os: 184 lóerő, csúcsnyomatéka 445 newtonméter.
A kétliteres benzines új szívórendszert kapott, nagyobb nyomáson történik a befecskendezés, hatékonyabb a bemelegedése is. A nagyobbik, 2,5-ös benzines fogyasztását hengerlekapcsolásos rendszerrel próbálják csökkenteni - ez állandó sebességnél, valamint 40 és 80 km/h közt lehetséges. A módosított benzinmotorok részecskeszűrő nélkül teljesítik az új WLTP tesztciklus károsanyag-kibocsátási normáit.
Az új Mazda 6 műszaki adatai | |||||
Skyactiv-G 2.0 (145 LE) | Skyactiv-G 2.0 (165 LE) | Skyactiv-G 2.5 (194 LE) | Skyactiv-D 2.2 (150 LE) | Skyactiv-D 2.2 (184 LE) | |
Hengerűrtartalom, cm3 | 1.998 | 1.998 | 2.488 | 2.191 | 2.191 |
Furat x löket, mm | 83,5 x 91,2 | 83,5 x 91,2 | 89,0 x 100,0 | 86,0 x 94,3 | 86,0 x 94,3 |
Sűrítési arány | 13,0:1 | 13,0:1 | 13,0:1 | 14,4:1 | 14,4:1 |
Kibocsátás-szabályzó rendszer | háromutas katalizátor | háromutas katalizátor | háromutas katalizátor | SCR & oxidációs katalizátor & részecskeszűrő | SCR & oxidációs katalizátor & részecskeszűrő |
Teljesítmény, kW (LE)/ford. | 107 (154)/6000 | 121 (165)/6000 | 143 (194)/6000 | 110 (150)/4500 | 135 (184)/4000 |
Forgatónyomaték, Nm/ford. | 213/4000 | 213/4000 | 258/4000 | 380/1800-2600 | 445/2000 |
Emissziós besorolás | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Módosítottak a futóművön is, például 35 milliméteresre cserélték a 32-es első lengéscsillapítókat, a hátsók pedig uretán felső bekötést kaptak. Az eredmény állítólag az eddigieknél semlegesebb kormányzás és nagyobb stabilitás.
Az új 6-os augusztusban érkezik a magyar piacra, részletes árlistája és indulóára egyelőre nem ismert. Annyi viszont biztos, hogy valamivel drágább lesz a kifutó modellnél, méghozzá részben azért, mert az EuroNCAP miatt több biztonsági felszerelést kell belezsúfolni, cserébe viszont már a második (Challenge) felszereltség is elég gazdag lesz. Elérhető az autóhoz többek közt adaptív ledes fényszóró, 360 fokos panoráma kamera, radaros tempomat - utóbbi akár álló helyzetből is képes követni az előtte haladó járművet, a teljes sebességtartományban működik.
Még több Genf:
- Keresztben a sikoltó családdal
- 435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
- Toporgó jövő
- Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
