Ezzel verné agyon Sebastian Loeböt a VW
A Volkswagen csoport ugyan látványosan kivonult a versenysportból az elmúlt évek során, az idei amerikai Pikes Peak hegyi felfutón ott lesznek, méghozzá egy gyári elektromos autóval, és a győzelem reményével. Az igazi cél persze egy abszolút rekord lenne, amellyel átadnák a múltnak Sebastian Loeb megdönthetetlennek tűnő idejét.
A VW-nél most arra megy el minden pénz, hogy ellensúlyozzák a dízelbotrány következményeit. Amit nem kártérítések és bírságok kifizetésére költenek, abból márkáik arculatát igyekeznek hófehérre hipózni, és ami nem ezt a célt szolgálja, arra nem költenek. Legalább részben ennek tudható be, hogy a VW eltűnt a raliból, az Audi és a Porsche pedig a hosszú távú sportkocsiversenyzés világából. És ugyanez áll a VW Pikes Peak-i megjelenése mögött is, hisz itt a márka bizonyíthatja, milyen fejlett villanyautót képes összehozni.
Eddig csak egy árny-fotóról ismerhettük a gépet, de a VW most néhány jobb fotót is mutatott róla. A vonalvezetése alapján valódi pályagép, de nem olyan rusnyaság, amilyenek Le Mans-ban indulnak. Itt láthatóan nem csak az aerodinamikai hatékonyság számított, de a kecses arányokra is figyeltek, és arra, hogy a pályagépben legyen valami az I.D. tanulmányok karakteréből. Itt csak a feladat egy kis része, hogy gyorsan fel kell jutni a hegytetőre, sokkal fontosabb, hogy mutassák az amerikai közönség felé, hogy a VW megjavult, és csalós dízelek helyett már a tisztább jövő megteremtésén dolgozik.
Az I.D. R Pikes Peak elsősorban látványos marketing-üzenet, amelyhez csak ürügyet szolgáltat az amerikai hegyi versenyt övező figyelem, és az a véletlen, hogy 1987-ben egyszer már rajthoz állt egy gyári Volkswagen – a legendás kétmotoros Golf – ugyanitt. Ezzel együtt azért az is érdekes kérdés, hogy Romain Dumas, aki háromszor már győzött ugyanitt, képes lesz-e végre átadni a múltnak Sebastian Loeb 2013-as pályarekordját, amelyet eddig 38 másodpercnél jobban nem sikerült megközelítenie.