Ezzel verné agyon Sebastian Loeböt a VW
A Volkswagen csoport ugyan látványosan kivonult a versenysportból az elmúlt évek során, az idei amerikai Pikes Peak hegyi felfutón ott lesznek, méghozzá egy gyári elektromos autóval, és a győzelem reményével. Az igazi cél persze egy abszolút rekord lenne, amellyel átadnák a múltnak Sebastian Loeb megdönthetetlennek tűnő idejét.

A VW-nél most arra megy el minden pénz, hogy ellensúlyozzák a dízelbotrány következményeit. Amit nem kártérítések és bírságok kifizetésére költenek, abból márkáik arculatát igyekeznek hófehérre hipózni, és ami nem ezt a célt szolgálja, arra nem költenek. Legalább részben ennek tudható be, hogy a VW eltűnt a raliból, az Audi és a Porsche pedig a hosszú távú sportkocsiversenyzés világából. És ugyanez áll a VW Pikes Peak-i megjelenése mögött is, hisz itt a márka bizonyíthatja, milyen fejlett villanyautót képes összehozni.
Eddig csak egy árny-fotóról ismerhettük a gépet, de a VW most néhány jobb fotót is mutatott róla. A vonalvezetése alapján valódi pályagép, de nem olyan rusnyaság, amilyenek Le Mans-ban indulnak. Itt láthatóan nem csak az aerodinamikai hatékonyság számított, de a kecses arányokra is figyeltek, és arra, hogy a pályagépben legyen valami az I.D. tanulmányok karakteréből. Itt csak a feladat egy kis része, hogy gyorsan fel kell jutni a hegytetőre, sokkal fontosabb, hogy mutassák az amerikai közönség felé, hogy a VW megjavult, és csalós dízelek helyett már a tisztább jövő megteremtésén dolgozik.
VW I.D.: a tiszta, önjáró jövő
A Volkswagennél most azt mondják, ilyen lehet egy átlagautó tíz év múlva.
Az I.D. R Pikes Peak elsősorban látványos marketing-üzenet, amelyhez csak ürügyet szolgáltat az amerikai hegyi versenyt övező figyelem, és az a véletlen, hogy 1987-ben egyszer már rajthoz állt egy gyári Volkswagen – a legendás kétmotoros Golf – ugyanitt. Ezzel együtt azért az is érdekes kérdés, hogy Romain Dumas, aki háromszor már győzött ugyanitt, képes lesz-e végre átadni a múltnak Sebastian Loeb 2013-as pályarekordját, amelyet eddig 38 másodpercnél jobban nem sikerült megközelítenie.
Loeb agyonvert mindenkit
Megalázó módon mosta le a helyi menőket a visszavonult ralibajnok a Pikes Peak-en.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
