Egyszerre egyszerűsít a BMW és a Mercedes
A filozófia-váltás már látszik is: elsősorban a funkció nélküli dizájn-vonalakat kezdték el irtani a két német luxusmárkánál, miután azt mondják, ezek teljesen eluralkodtak a mai autókon, így ideje megközelítést váltani.

A váltás már meg is indult, a Mercedesnél például az új A osztály jelzi ezt. Az előző generáció oldalán két igazán markáns, kiugró vonal is volt, az egyik hátrafelé-felfelé törte meg az ajtók felületét, a másik fentről lefelé húzódott. Az új modellen ugyan szintén van két efféle vonal, de már alig láthatók, csak bizonyos szögekből nézve tűnnek fel.
„Az előző generáció okkal viselt feltűnő, élekkel teli formát: így próbáltuk felkelteni vele a figyelmet. Ám most, hogy mindenki követi a példánkat, ideje továbblépni” - mondja Dieter Zetsche, a Mercedes vezérigazgatója. Ám ez nem csak az A osztályra igaz: a teljes palettán a simább, egyszerűbb formák irányába módosítanak.
Ami azt illeti, ideje is volt: az autók oldalára rajzolt ívek valamikor a 2000-es évek elején kezdtek elharapódzni. A Seat volt az egyik első: a 2004-es Alteán mutatkozott be a Dynamic Line, de hasonló ívet viselt magán az első BMW Z4-es is. Azóta számos változat született, olyan túlzóak is, mint az utolsó Mazda 5 egyterű hullámmintás oldala, vagy az újabb Lexusok, amelyeken a formaterv szinte csak ilyen élekből állnak össze.
Dáááááááájnamik lááááááájn
Az XL lényege, hogy megnyújtották a sima Alteát. Nagyobb is lett, de közben a dizájn szétesett.
Úgy néz ki, az autók karosszériáján felbukkanó élek tekintetében lassan a szélső értékhez közelít az inga – talán ezért van, hogy a BMW formatervezési vezetője, Adrian van Hooydonk szinte ugyanazt mondja, amit a Mercedestől hallani. „Tisztábbá fogjuk tenni a dolgokat. Kevesebb élet és vonalat használunk majd, ám azokat, amelyeket meghagyunk, tudatosabban kell elhelyeznünk.” A BMW-nél a stílusváltásnak még csak tanulmányautókon láttuk jelét, de várhatóan a Z4 sportkocsi lesz az első, ahol már az új filozófiát alkalmazzák.
Kifejezetten érdekes, hogy a harmadik nagy német luxusautó-gyártó, az Audi néhány év lemaradásban van, már ami a divattrendet illeti: náluk épp most kezdenek elharapódzni az élesebb, határozottabb formák. Ez persze nem akkora baj: így legalább lesz miből választaniuk a vásárlóknak.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
