Audi álomautó, nosztalgiából és amperszagból
A Vision Gran Turismo tanulmányok jellemzően nem létező autók, amelyeket a Gran Turismo konzoljáték-sorozatához adnak ki az autógyárak. Az Audi azonban csavart egyet a dolgon: igaz, hogy az ő tervük is elég valószerűtlen, de ők megépítették, és a hét végi Formula-E verseny betétszámaként meg is autóztatják vele a vippeket.

Az Audi ugyan kénytelen volt feladni a versenytevékenysége nagy részét a Volkswagen költségcsökkentési programja miatt, viszont villanyautóra most végtelen keret áll rendelkezésre a vállalatnál. Így a sportrészleg is erre menekül: átvették az Abt-tól a Formula-E csapatot, és most készítettek egy nagyszerű promóciós eszközt, amellyel megpróbálják a villanyversenyzést valahogy belefésülni az Audi Motorsport arculatába.
A Vision Gran Turismo bevallottan az Audi egik legjellegzetesebb versenyautóját igyekszik felidézni: az IMSA GTO sorozatot 1989-ben tönkreverő 90 Quattro IMSA GTO-t. A festés ugyanaz az ezüst-vörös-fekete, és a felniket is hasonlóképp alakították ki, mint ahogy a legendás turbós szörnyetegen. A különbség annyi, hogy az autó formája már a márka jövőjét hivatott megmutatni, és öthengeres turbómotor helyett három egyforma, egyenként 200 kW-os villanymotor hajtja.
A formaterv érdekes: bár a Vision Gran Turismo egyértelműen kupé, ajtaja is kettő van, versenyautónak egyértelműen túl nagy. Mintha egy DTM autót etettek volna addig, amíg feszes nem lesz rajta a ruha: jól néz ki, csak az arányai nem stimmelnek egészen. Az ok az lehet, hogy az autót arra szánják, hogy nézőket vigyenek körbe vele a Formula-E versenyhétvége szüneteiben, azaz elég helynek kell lenni belül, hogy a fontos, és adott esetben testes vendég se szorongjon. Ugyanakkor látványosnak kell lennie a járműnek, hisz a Gran Tourismóban is megjelenik majd a virtuális változat, amelynek elég vonzónak kell lennie a többi hasonló látványos tanulmány között is.
A kézzel fogható változatot egyébként 815 lóerő összteljesítmény mozgatja – két motor a két hátsó, egy a két első kereket hajtja – így az 1,45 tonnás jármű akár 2,5 másodpercen belül is elérheti a százas tempót. És ez itt véletlenül tényleg hasznos tulajdonság, hiszen ennek a gépnek az egyetlen célja, hogy meggyőzze a népeket: az Audi villanymotorral sem lesz kevésbé klassz dolog, mint benzinessel vagy dízellel. Már csak az a kérdés, hogy hiszünk-e neki.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
