Feltámad a német sportkocsi-legenda
Az Isdera az autók egyszarvúja: mindenki hallott róla, de látni nemigen lehet a német sportkocsikat. Nem csoda, csupán egy maroknyi készült, elképesztő áron, így akinek van, az sem igen veszi elő, nehogy baja essen.

Új Isdera úgy az ezredforduló óta nemigen készült – már úgy tűnt, az egzotikus autómárka csendben kimúlt. Ám a háttérben egy kínai cég felfedezte a lehetőséget a még mindig nem teljesen ismeretlen névben. A WM Motor nevű, 2016-ban villanyautó-fejlesztésre alapított vállalkozás szerezte meg a név használati jogát, és most készülnek bemutatni ezen a néven az első járművet.
Az Isdera Commentatore GT csak nevében rokon az egykori i112-essel: ez egy teljesen új, tisztán elektromos sportkocsi, bár a névrokonra annyiban emlékeztet, hogy értelmetlenül erős, és sirályszárny-ajtós. A karosszéria 4,92 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,29 méter magas, azaz kifejezetten nagydarab sportkocsi-viszonylatban, a tömege pedig nem kevesebb, mint 1,75 tonna.
Mindez nagyrészt persze a nagyméretű akkumulátornak köszönhető: a 105 kWh-s csomag 500 km-re elegendő energiát képes raktározni. A hajtás két villanymotorból áll, amelyek mind a négy kereket hajtják, és összesen 815 lóerősek. Nem csoda, hogy a nehéz és nagy sportkocsi 3,7 másodperc alatt gyorsulhat százra, 9,8 másodperc alatt 200-ra, és a csúcssebessége 302 km/h volna, ha nem korlátozták volna a végsebességet 250 km/h-ra.
A Commendatore GT elsősorban a feltűnés kedvéért született: ez hivatott az Isdera nevet újra bevezetni, illetve az idei Pekingi Autószalonon a WM standjához vonzani az érdeklődőket. Ha minden igaz, két eladásra szánt példányt azért készítenek, valószínűleg a korábbi Isderákéhoz mérhető, megfizethetetlen áron. Ám a lényeg egy másik újdonság, az EX5 Pro elektromos városi terepjáró: ez az a modell, amelynek a vállalkozást hosszabb távon el kellene tartania.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
