Feltámad a német sportkocsi-legenda
Az Isdera az autók egyszarvúja: mindenki hallott róla, de látni nemigen lehet a német sportkocsikat. Nem csoda, csupán egy maroknyi készült, elképesztő áron, így akinek van, az sem igen veszi elő, nehogy baja essen.
Új Isdera úgy az ezredforduló óta nemigen készült – már úgy tűnt, az egzotikus autómárka csendben kimúlt. Ám a háttérben egy kínai cég felfedezte a lehetőséget a még mindig nem teljesen ismeretlen névben. A WM Motor nevű, 2016-ban villanyautó-fejlesztésre alapított vállalkozás szerezte meg a név használati jogát, és most készülnek bemutatni ezen a néven az első járművet.
Az Isdera Commentatore GT csak nevében rokon az egykori i112-essel: ez egy teljesen új, tisztán elektromos sportkocsi, bár a névrokonra annyiban emlékeztet, hogy értelmetlenül erős, és sirályszárny-ajtós. A karosszéria 4,92 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,29 méter magas, azaz kifejezetten nagydarab sportkocsi-viszonylatban, a tömege pedig nem kevesebb, mint 1,75 tonna.
Mindez nagyrészt persze a nagyméretű akkumulátornak köszönhető: a 105 kWh-s csomag 500 km-re elegendő energiát képes raktározni. A hajtás két villanymotorból áll, amelyek mind a négy kereket hajtják, és összesen 815 lóerősek. Nem csoda, hogy a nehéz és nagy sportkocsi 3,7 másodperc alatt gyorsulhat százra, 9,8 másodperc alatt 200-ra, és a csúcssebessége 302 km/h volna, ha nem korlátozták volna a végsebességet 250 km/h-ra.
A Commendatore GT elsősorban a feltűnés kedvéért született: ez hivatott az Isdera nevet újra bevezetni, illetve az idei Pekingi Autószalonon a WM standjához vonzani az érdeklődőket. Ha minden igaz, két eladásra szánt példányt azért készítenek, valószínűleg a korábbi Isderákéhoz mérhető, megfizethetetlen áron. Ám a lényeg egy másik újdonság, az EX5 Pro elektromos városi terepjáró: ez az a modell, amelynek a vállalkozást hosszabb távon el kellene tartania.