Világbajnok villanyautó a semmiből
Ha valaki a zsúfolt kínai villanyautó-piacon akar érvényesülni, akkor nagyot kell gurítani. Például világbajnoknak nevezni az autót, még ha egy idegen nyelven is, például németül. A WM Motor pontosan ezt tette: első szériagyártásra szánt autójuk a Weltmeister EX5.

Az új márkanevet egyébként latin betűkkel író népek számára fejlesztették ki, Kínában, a WM elsődleges piacán Weima-nak olvassák a márkát leíró két jelet. Maga a vállalkozás két éve mutatott már néhány számítógéppel generált képet a majdani autóiról, az EX5 ezek közül a terepjáró-fazonú gyártásra kész változata.
A közel 4,6 méter hosszú és 2,7 méteres tengelytávú, ötajtós városi terepjáró egész kellemes formavilágú, ha kissé sematikus is. A legfontosabb jellemzője kívülről persze nem látszik: tisztán elektromos üzemű, és rögtön három változat készül belőle: az EX5 300 jelzésű hatótávja 300 km, az EX5 400 jelzésűé 400 km, az 500-asé pedig – itt van egy kis csalás – 460 km egy töltéssel. Mindháromba ugyanaz a 218 lóerős és 315 Nm csúcsnyomatékú motor kerül, amely a két első kereket hajtja.
Az autó belsejét egyértelműen a kijelzők uralják: egy 12,8 hüvelykes, Tesla stílusú középső monitoron keresztül kezelhető a legtöbb lényeges funkció, de a műszerfalat is egy LCD helyettesíti, sőt, az autó a bal első ablakba integrált kijelző már beszállás előtt köszönti a jármű gazdáját a B oszlopba épített kamera arcfelismerő funkciója révén.
A WM Motor állítólag már rendelkezik évi 50 ezer autó előállítására alkalmas gyártókapacitással, azaz csak a vevőket kell megtalálni, akik kifizetik a 150 és 216 ezer jüan közti vételárat, ami nem kevés: forintra átváltva 6,1-8,9 millióba kerülne egy Weltmeister EX5.
A kereskedéseket megspórolná a gyártó: azt ígérik, elég megrendelni az autót, és 21 nap után házhoz szállítják. A kérdés az, hogy mennyire sikerül elfogadtatni ezt az ötletet a vevőkkel, hiszen így néhány kép alapján kell dönteni a vásárlásról, nem derül ki, hogy milyen érzés beülni, milyen az anyagok minősége, vagy épp mennyire alapos az összeszerelés. Elég kockázatosnak tűnik az ötlet, olyan, mint cipőt rendelni a TV-shopból, csak sokkal drágább, és nem biztos, hogy ezt Kínában másképp látják majd a potenciális villanyautó-vásárlók.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
