S1: németnek született, most amerikai-kínai
Ha netán ismerősek lenne a Saleen S1 sportkocsi néhány részlete, az nem puszta véletlen. Az egykori VW motoros német sportkocsi, az Artega GT alapjaira épül ugyanis, és hogy ne legyen túl drága, a gyártása Kínában folyik majd.

Steve Saleen, aki Mustang-tuninggal alapozta meg a hírnevét, korábban már tervezett és gyártott saját sportkocsit, de a 2000-ben bemutatott Saleen S7, bár a versenypályán szépen teljesített, nem hozott különösebb üzleti sikert. A céget időközben az alapító is otthagyta, majd miután csődbe jutott, vissza is vette, és egy ideje már azon dolgozik, hogy vállalkozását ismét az önálló autógyártók között tartsák számon.
Az S7-es ma már kicsit ódivatú lenne, így, bár néhány új példányt összeraktak abból is, kellett valami más, valami korszerűbb és kevésbé drága. Így talált rá az Artega GT-re, amelyet 2007-ben mutattak be, de a cég 2012 őszén csődbe ment, így a gyártósort 2015-ben viszonylag olcsón el lehetett hozni. Az autót persze alaposan átdolgozták, és nem csak külsőleg: a 3,6 literes Volkswagen VR6-os helyére 2,3 vagy 2,5 literes – különböző forrásokban más-más szerepel, de alighanem Ford eredetű – turbós négyhengeres kerül, 450 lóerővel, ami úgy 3,5 másodperc alatt gyorsítja a könnyű, középmotoros kétülésest százra, és 290 km/h-s végsebességet biztosít a számára.
Mezei motor köré sportautót? Miért ne?
Feltéve, ha az a mezei motor a VW-csoport 3.6 literes V6-osa 300 lóerővel. Bár biztosan akadnak fanyalgók, aki szerint ez kevés.
A gyártást egyébként bérmunkában végzi majd egy kínai cég, a Jiangsu Secco Automobile Technology Corporation. Valószínűleg ezzel igyekszik a Saleen némi árelőnyhöz jutni az olyan konkurensekhez képest, mint a Porsche vagy a Lotus.
A sportkocsi így sem lesz nagyon olcsó, 100 ezer dollárért, azaz átszámítva bő 27 millió forintért hirdetik a típust, de valószínű, hogy az ára így is sokkal kedvezőbb lehet, mintha Észak-Amerikában vagy Európában folyna a gyártás. Az első szériapéldányokat egyébként az idei év második felére ígérik, bár nem tudni, hogy Európába terveznek-e hozni belőle.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
