Így néz ki saját jövője az Opel szerint
Az Opel utolsó, még a General Motors idején tervezett tanulmányautóinak egyike volt a GT kupé. Stílusgyakorlatnak szánták, de megvalósítani megfelelő műszaki alapok híján nem tudták volna, pedig érdeklődés lett volna. Most láthatóan ugyanabban a stílusban mutattak valamit, amiből viszont simán lehetne szériamodell, ha úgy döntenek.
A GT X orrát már láttuk korábban, akkor is úgy kommunikálták, hogy ez lehet a kaptafa az Opel közelgő stilisztikai megújulásához. Ha így van, az nem feltétlen rossz: a tanulmányautón akadnak jellegzetes részletek – ilyen a tetővonalat kiemelő sárga betét, az érdekes cápaorr, amely ha halványan is, de az első generációs Mantát idézi – és közben egy olyan kategóriához tartozik, amelynél ma nincs divatosabb. Az autó a Nissan Juke-szerű négyméteres hobbiterepjárók képviselője lesz, ha megvalósul.
Természetesen akad néhány, jellegzetesen tanulmányautós megoldás a GT X-en, amelyekről legalábbis kérdéses, hogy eljutnak-e a szériagyártásig. Ilyen a középső tetőoszlop hiánya, az egyetlen nagy képernyőből álló műszerfal, a végletekig egyszerűsített kezelőszervek, de a tető vonalát kiemelő színes betét is. Ám annyi egyértelműen látszik, hogy az Opel tervezőinek elképzelése a márka jövőbeli stílusáról a tulajdonosváltással együtt sem, és talán ez a tanulmány legfontosabb üzenete.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre hallgat az Opel, azt is csak pletykák révén hallhattuk, hogy a hajtáslánc tisztán elektromos, az energia tárolását pedig egy 50 kWh-s akkumulátorcsomaggal oldották meg.