Villanyautó-tesztpályát épít a porszívógyár
Még tavaly jelentette be a drága, és általában műszakilag sem hétköznapi háztartási eszközöket gyártó Dyson, hogy elektromos autók gyártását tervezi, sőt, az idén az is kiderült, hogy három modell készül majd, viszonylag kis példányszámban, 2021-től. Ám most kezdenek bele az első látványos beruházásba: egy saját, zárt tesztpálya megépítésébe.
Az autótesztelés önmagában is komoly szakmának számít manapság, csak Nagy-Britanniában több nagy tesztpálya működik, ahol megbízásra végeznek méréseket, méghozzá egész hatékony titoktartás mellett, de úgy tűnik, a Dyson ezt nem tartja megfelelőnek. Inkább átalakítanak egy régebbi repülőteret – szerencsére ilyen komplexumból van bőven a szigetországban a két világháború hagyatékaként.
A Hullavington repülőtér a Brit Királyi Légierő bázisaként működött 1937 és 2016 között. A Dyson fejlesztői tavaly költöztek be a területre, de csak most jelezték, hogy 200 millió fontos beruházással durván 17 kilométer tesztpályát és korszerű fejlesztőbázist hoznak létre, ahol zavartalanul folyhat a villanyautók tervezése és kipróbálása.
Ez is jelzi, hogy a Dyson komolyan gondolja az autó-projektet, ahogy az is, hogy a jelenlegi mintegy 400 főn kívül, aki ezen a területen dolgozik náluk, további 300 fő felvételét tervezik csak Nagy-Britanniában. Egyelőre annyit tudunk biztosan, hogy szilárd elektrolitos akkumulátorokat terveznek alkalmazni az elektromos autóikban: egy ilyen fejlesztéseket végző amerikai vállalatot már 2015-ben, amely a jelenlegi Li-ion akkumulátorokhoz képest dupla energiasűrűségű és féláron gyártható akkukat ígért.
A Dyson korábban jelezte, hogyt 2 milliárd fontot – mintegy 727 milliárd forintot – szán a villanyautó-gyártás megalapozására.