Újabb pillekönnyű élményautó a láthatáron
A Radical egyik társalapítója, Phil Abbot kezdett új márka alapításába. A Revolution Racecars nevű cég a Radicalok közvetlen vetélytársát állítaná elő, egy olyan pályagépet, amellyel bármely amatőr igazi autóversenyzőnek érezhetné magát.
Az új autónak egyelőre nincs még neve sem, és csak egy vázlatot mutattak róla, de az ennyiből is egyértelmű, hogy a Radical modelljeihez hasonlóan ez is csúcstechnika köré épül: mindent egy karbonszálas teknőre csavaroznak majd, amelyben egyetlen embernek lesz hely, ahogy az F1-es versenygépekben. Még az autó aerodinamikája is hasonló, az emelt orrú kapszula alatt egy hátrafelé szélesedő diffúzor-rendszer kezdődik, amely nagyobb tempónál szabályosan az útra szívja a járművet.
Az érzékeny versenytechnikát bizonyos helyeken egyszerű széria-technikával keresztezték: a motor például a Fordtól érkezik, a Mustangból ismert 3,7 literes szívó V6-os, amely itt némi tuning révén 300 lóerő körüli teljesítményt ad le. A gyártó szerint ezt a motort tízezer kilométerenként elég lesz felújítani, azaz messze többet bír, mint egy vérbeli versenymotor, bár kevesebbet, mint az utcai autók motorjai. A hathengereshez a váltót a 3MO nevű cég szállítja, amely egyébként elsősorban professzionális versenygépekhez szállít sebességváltókat.
A Revolution Racecars novemberre ígéri a végleges termék bemutatását, így az idei karácsonyi szezont talán már lefölözhetik, azoknak a pénzére vadászva, akik apának vennének valami komolyabbat a Focus RS-e mellé, amivel hétvégente pályázni jár.