Úgy néz ki, elkészül a Hyundai abszolút belépőmodellje. Az új Santro az egykori Atos máig kapható indiai változatának nevét örökli, és várhatóan a szubkontinensen árusított Eon kiskocsi utódja is lesz egyben.

Az új Santro az úgynevezett Tallboy építési koncepciót testesíti meg: egészen apró, 3,61 méter hosszú és 1,65 méter széles, de hogy mégis több helyet kínálhasson az elődeinél és a konkurenseknél, magasabbra tervezték: a tető 1,56 méternél húzódik. Így az ülések egyenesebb támlával és láblógatást lehetővé tevő ülőlapmagassággal minimumra csökkentik az utasok helyigényét. Így a 2,4 méteres tengelytáv ellenére kényelmesen elférhet négy személy az apró autóban.
A formatervre használható az érdekes jelző: az látszik, hogy az utasításban szerepelt az egyéniség kifejezés. Alighanem így került visszafogott lépcső az ablakok alsó peremén, és így került néhány, meglehetősen indokolatlan él az oldallemezekbe. Az viszont figyelemre méltó, hogy az apró kerekek ellenére az autó arányai egyáltalán nem hatnak furcsának. A legjellegzetesebb részlet talán a hűtőrács, amely nagy, duplán vigyorgó szájra emlékeztet. Lehet szeretni vagy utálni, de az egyértelmű, hogy a Santrónak van saját arca, és ez önmagában is könnyen sikeressé teheti.
Kifejezetten archaikusnak hat a Santro motorja: az 1,1 literes négyhengeres benzines változata 69 lóerős, de kapható lesz gázhajtással is, igaz, az 59 lóerőre csökkenő csúcsteljesítményt jelent. A benzinmotoros változat sem egy rakéta, 150 km/h a végsebessége és 14,5 másodperc alatt gyorsul százra, de az indiai forgalom ritmusához ez vélhetőleg bőven elegendő lesz.
Valószínű, hogy az új Santro Latin-Amerikában is elérhető lesz, és később talán más fejlődő piacokon is, Európában azonban szinte biztosan nem. Az ok egyszerű: ezt az i10-esnél is kisebb modellt valószínűleg nem tervezték az európai előírások betartásához, sem károsanyag-kibocsátási, sem passzív biztonsági szempontból.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
