A Fordnál készülhet az új csodaterepjáró
Az Ineos ugyan vegyipari cégként vált kivételesen sikeressé, de egy ideje már dolgoznak a Land Rover Defender szellemi utódján, méghozzá jelentős ráfordítással. A fejlesztéshez már találtak tapasztalt partnereket, most pedig a gyártásra keresnek helyszínt. Nem lehetetlen, hogy meg is találták.
Korábban úgy látszott, hogy egy új üzemet építenének Nagy-Britanniában, de ez egyre kevésbé tűnik valószínűnek. A legújabb hírek szerint a Forddal tárgyal az Ineos autós részlege, arról, hogy az ős-Land Rover szellemi utódjának szánt típust Bridgendben gyártsák, abban a részlegben, ahol jelenleg a Jaguar és a Land Rover számára készülnek motorok. A motorgyárnak ezt a részlegét még akkor állították fel, amikor a Jaguar és a Land Rover a Ford része volt, de mivel az itt készülő blokkok lényegében elérték fejlesztési lehetőségeik határát, 2020-tól megszűnik a gyártásuk, a Jaguar pedig másutt készíti korszerűbb motorjait. Így viszonylag nagy terület szabadul fel a Fordnál, amelyet kiadnának az Ineosnak.
A vegyipari cég komoly külső segítséggel fejleszti az új típust, amely a világ talán legismertebb terepjáróját kellene, hogy helyettesítse. A mérnöki munkát az MBTechre, a Mercedes egykori bértervező részlegére bízták, míg a futóműfejlesztést a Magna International végzi. A cél egy olyan terepjáró kifejlesztése, amely karakterében és képességeiben egyaránt az egykori Defendert idézi, de a brit klasszikusnál jóval korszerűbb műszaki megoldásokra épül. Több, mint valószínű, hogy az Ineos modelljének nem lesz komoly konkurenciája, legalábbis a Land Rover részéről aligha: bár a cég már dolgozik a Defender helyettesítésén, úgy tudjuk, nagyobb példányszámban eladható, olcsóbb típust terveznek a legenda helyett.